Internetový obchod jako nástroj e-commerce
Internetové obchody dnes představují jeden z hlavních nástrojů e-commerce. Obecně se zaměření internetových obchodů dělí na dvě hlavní skupiny:
B2C - prodej koncovým spotřebitelům
B2B - prodej obchodním partnerům (dealerům)
Internetové obchody jsou základním předpokladem pro obchodování na internetu a elektronický nákup či prodej by bez nich nebyl možný. Téměř veškeré internetové obchody dnes běží na tzv. dynamických aplikacích, které jsou vystavěny nad databázemi zboží a zákazníků. Kvalita nabízených obchodů se velmi liší, proto je podstatná při tvorbě e-shopu strategie, která odpoví na otázku, které řešení je pro majitele e-shopu to ideální. Při zakládání každého internetového obchodu se proto vyplatí řídit se osvědčenými pravidly, jak si založit e-shop. Využít lze jednoduchá krabicová řešení v podobě pronájmu e-shopu, přes hybridní řešení, až po internetové obchody přizpůsobené na míru zákazníkovi a dodávané na klíč.