EET je zkratkou pro elektronickou evidenci tržeb. Jedná se o povinnost, která vzniká podnikatelům podle Zákona o evidenci tržeb (112/2016 Sb.).
- Elektronická evidence tržeb odstartovala v prosinci 2016 a je postupně (celkem ve 4 vlnách) zaváděna na jednotlivé segmenty podnikání.
- EET má za cíl snížit daňové úniky, které jsou v ČR běžnou praxí. Pro Finanční správu je EET efektivním nástrojem pro provádění daňových kontrol.
- Pro e-shopy platí EET od 1. března 2017. Povinnost se vztahuje na všechny podnikatele, kteří přijímají tyto platby:
- hotovost
- kartou (na terminálu, online)
- směnky, šeky
- dárkové poukazy
- stravenky
- kauce a zálohy
- E-shopy evidují tržby v online režimu. Z toho vychází i okamžik, kdy je podnikatel povinen zaevidovat tržbu. Podívejte se, jak EET na e-shopu FastCentrik funguje.
- Podle zákona o evidenci tržeb musí podnikatel splnit také oznamovací povinnost – na e-shopu musí mít na viditelném místě informační oznámení o probíhajícím EET.
- EET modul je součástí FastCentriku 3 – verze Basic a Plus.