Opět za vámi přicházíme s novinkami a vylepšeními, které vám zjednoduší práci s vaším internetovým obchodem.
Novinky ✅
SEO - Export a Import Excel
Přinášíme vám možnost Exportovat a Importovat Excel se SEO pro produkty a kategorie, aniž byste museli exportovat dodatečná data, jako jsou například měrné jednotky, skladové dostupnosti atd, které jsou běžné u celkových exportů dat.
Co vám funkce přinese?
-
Možnost rychle exportovat data o SEO.
-
Snadno předáte podklady pro Marketingové agentury na SEO optimalizaci.
-
Snadný a rychlý import dat o SEO zpět do e-shopu.
Jak Excel vypadá?
Excel má jednoduchou a podobu, díky tomu snadno a rychle identifikujete vaše produkty a můžete se pustit do tvorby SEO.
Nadpisy sloupců jsou povinným údajem
Jak s Excelem pracovat?
Je zapotřebí myslet na to, že Excel pracuje v režimu „update“. To znamená, že Excel pouze aktualizuje taková data, která jsou v Excelu obsažena v sloupcích se SEO.
*Excel neaktualizuje kód produktu, ani název.
**POZOR: Pokud buňku se SEO necháte prázdnou – SEO na produktu se promaže
Jak Excel se SEO exportovat?
SmartEmailing - Webtracking code
Export můžete provést v sekci své administrace:
Nastavení / Importy a Export – Export dat ve formátu Excel
SmartEmailing - Webtracking code
SmartEmailing je marketingový nástroj, ve kterém dokážete spravovat své e-mailové kampaně. Díky Webtrackingu můžete sledovat aktivitu svých uživatelů na vašem e-shopu poté, co se v rámci odeslané kampaně ze SmartEmailingu prokliknou na váš e-shop. Je totiž třeba, aby se kontakt identifikoval, což se stane buď registrací přes webový formulář nebo následně při prokliknutí z e-mailu.
Veškeré informace o tom, jak zprovoznit Webtracking a aktivovat měření naleznete v našem manuálu zde.
Optimalizace ⚙️
Změny typu tvorby variant
Na všech e-shopech je v základu zapnutý tzv. "Jednoduchý mód" variant.
Ten je především tvořený pro začínající e-shopy, aby dokázaly rychle vytvořit produkty, které potřebují. Jednoduchý mód funguje tak, že má generátor variant, který vytvoří varianty podle obrazu Master produktu na základě naklikání pár názvu parametrů a jejich hodnot.
Pokud však je z vaší strany potřeba více pracovat s variantami a specifikovat jejich různé části více, ať už třeba pro konkrétní cenové hladiny, či samostatné srovnávače, nabízíme nyní možnost přepnout daný mód do stavu "Normální mód".
Tím pádem se zneaktivní možnost generátoru variant a zpřístupní se editace variant stejně jako normálním produktům (všechny jejich záložky).
Nastavení můžete změnit v sekci:
Nastavení / Varianty produktů - Nastavení variant produktů - Mód práce s variantami
Pokud budete potřebovat vytvářet varianty nové, tak je potřeba vytvořit vždy karty samostatně. Nejdříve Master produkt, ze kterého můžete naduplikovat konkrétní varianty a poté tyto karty variant se poté spojit na kartě Master produktu k sobě pomocí tlačítka “Přidat existující variantu”, a tím se vytvoří vazba varianty a master produktu.
Úprava Google Ads měřícího scriptu
Měřící script Google ADS změnil svou podobu. Přichystali jsme si pro vás souhrn změn, které jsem nasadili na všechny projekty.
Co je potřeba z vaší strany udělat?
- Změny nepotřebují z vaší strany žádný zásah. Aktualizační balíček změny nasazuje přímo do vaší administrace a není tedy zapotřebí z vaší strany cokoli v administraci měnit.
Co se touto aktualizací změní?
- Změny se budou týkat způsobu měření. Je tedy možné, že zaznamenáte výkyv měření. Není zapotřebí se však obávat.
Co se tedy konkrétně mění?
- Změna v události “add_to_cart”
- Pro dynamický remarketing se generoval kód ve tvaru, který již nebyl aktuální. To mohlo ovlivnit výši zaznamenaných konverzí. Zvýrazněná část kódu byla odstraněna. Jedná se o “Conversion_Label”, který nyní již nebude na stránkách typu “page_view”, ale pouze na konverzních “conversion”
gtag('event', 'page_view', {
'ecomm_prodid': ['2040'],
'ecomm_pagetype': 'purchase',
'ecomm_totalvalue': 39.67,
"google_business_vertical": "retail",
"send_to": "AW-123456789/ABCDE1234"
});
Grafická šablona Scarlett
Přesunutí uvítacího článku
Uvítací článek se na grafické šabloně zobrazoval v horní polovině e-shopu. Nyní jsme jej pro větší přehlednost e-shopu umístili do druhé poloviny Homepage stránky nad box se značkami.
Řazení produktů dle ceny
Na e-shopu ve výpisu zboží v kategorii lze nastavit řazení vylistovaných produktů podle ceny. Toto nastavení ne vždy fungovalo správně v případě, kdy na master produktu se nacházely varianty, které podléhaly určitým slevám a měly tak rozdílnou prodejní cenu. V kategorii se tak poté master produkt špatně řadil díky ceně “Od”, která zahrnuje nejmenší cenu varianty. Nyní optimalizace zajišťuje, že master produkt bude mít skutečně správně uvedenou nejnižší cenu varianty a také bude správně zařazen v seznamu produktů podle ceny nejnižší varianty.
Úprava přenosu objednávek do MoneyS3
V sekci Nastavení / Aplikace 3. stran / MoneyS3 byla přidána možnost určit si, zda-li budou položky v objednávce do Money odcházet “S DPH” anebo “BEZ DPH”.
Import parametrů v EN verzi jazykové mutace
Nasazena úprava na anglickou mutaci administrace, která špatně exportovala a importovala záložku s parametry v Excelu.
Promazávání historie přenosů
Historie přenosů na e-shopu je umístěna z toho důvodu, že se můžete podívat zpětně jak jednotlivé přenosy, které na e-shopu probíjí dopadly. Poznáte tak, jestli import z vašeho ERP systému dopadl správně, anebo skončil chybou. U takových přenosů se zároveň ukládal i soubor s přenesenými daty. V rámci optimalizací takovýto soubor budeme nyní držet v paměti již jen 7 dní zpětně. Soubory starší jak 7 dní budou promazány. Záznam o průběhu zůstává pro evidenci i nadále.
Ošetření maximálního počtu znaků obrázku a složky
V sekci Nastavení / Obrázky + soubory je možné vytvořit adresářové složky a umístit do ní obrázky, které se následně uloží na FTP projektu. V rámci optimalizací ošetřujeme maximální délku názvu adresářové složky na FTP i uloženého obrázku na 120znaků. Toto omezení zaručí kompatibilitu v celém systému.
Opravy 🔧
Cosmetics – Šířka pop-up okna
Optimalizace šíře zobrazovaného marketingového pop-up okna