Souhrn všech aktualizací e-shop systému FastCentrik Basic a Plus za období červen 2018.
Nejprodávanější v kategorii
- Nové možnosti příznaku Nejprodávanější v kategorii.
- Pozor novinka: V Nastavení – Nastavení týkající se produktů došlo k přejmenování sekce Produkty úvodní stránky na Příznakové sekce. Změnil se i vzhled a nastavení. Funkčnost zůstala totožná.
- Pro příznaky Akční, Doporučujeme, Novinky a Výprodej nastavit, jaké produkty se budou na Homepage zobrazovat, a to v části produkty příznakových sekcí.
- Nastavením chování ovlivníte výchozí příznaky Akční, Doporučujeme, Novinky a Výprodej.
- Nově však tímto nastavením ovlivníte také řazení produktů v boxu Nejprodávanější v kategorii, které se bude zobrazovat v případě, že nepoužíváte modul Personalizace a používáte příznak Nejprodávanější v kategorii.
- Maximum zobrazených produktů je 10 pro každý box.
- Podmínky zobrazení:
- Pokud nebudu mít u žádného produktu nastaven příznak Nejprodávanější v kategorii, nebude se box v kategorii zobrazovat.
- Obecně jsou produkty v boxu zobrazeny ve všech kategoriích, kde jsou zařazeny. To znamená, že produkt nespadající do dané kategorie, nemohu v kategorii zobrazit jako nejprodávanější, a to ani ručně.
- Zobrazení produktů v kategoriích a v podkategoriích podléhá navíc nastavení Probublávání produktů v kategoriích (v Nastavení – Produktové kategorie – probublávání produktů v kategoriích)
Slevový kupón
Nové možnosti nastavení kupónu a slev:
- Sleva na produktu:
- Nově se zobrazuje sleva na detailu produktu a v katalogovém zobrazení, případně příznakových boxech i v situaci, když není nastavena Obvyklá cena v administraci.
Kde najdete?
- Takovéto povolení slev najdete v Nastavení – Cenotvorba + DPH – Nastavení cen, slev a DPH – Formát zobrazení cen na webu pro klienty – Grafické zobrazení slev. Po zapnutí budou zobrazeny všechny slevy dle popisu níže.
- Jakákoliv jiná sleva:
- Produkt, globální, objektová, ceníková bude nově zobrazená, a to rozdílem vůči základní ceně.
- Kupón:
- Nové funkce a možnosti pro nastavení kupónu.
- Při tvorbě kupónu lze nově určit podmínky aplikování kupónu.
Podmínky aplikování kupónu:
APLIKOVAT NA PRODUKTY Z KATEGORIE:
- Kupón lze uplatnit pouze na produkty z určité kategorie. Pokud má daná kategorie i podkategorie, sleva je uplatněna na všechny produkty z dané kategorie a jejích podkategorií.
- Pokud je kupón vytvořen pouze na podkategorii, je uplatněn na zboží pouze dané podkategorie. Je možno zvolit více kategorií.
- Pozor! Probublávání produktů kategoriemi na kupón nemá vliv. Pouze nastavení kategorie na produktu.
APLIKOVAT NA PRODUKTY VÝROBCE:
- Kupón lze uplatnit pouze na produkty určitého výrobce.
APLIKOVAT NA KONKRÉTNÍ PRODUKTY:
- Kupón lze uplatnit pouze na vybrané produkty. Lze vybrat běžný produkt nebo variantu produktu. Je možno přiřadit více produktů najednou.
NEAPLIKOVAT POKUD JE ZÁKAZNÍK ZAŘAZEN V TĚCHTO CENÍCÍCH:
- Je možno vybrat konkrétní ceník/y, na které se sleva kupónu nebude aplikovat.
- Pokud tedy bude v košíku produkt splňující kritéria kategorie, výrobce, produktu, nebo ceny, ale nakupující nebude splňovat podmínku ceníku, v košíku se zobrazí tato hláška: Omlouváme se, slevový kupón není povolen pro váš ceník.
NEAPLIKOVAT POKUD JE U PRODUKTU APLIKOVANÁ TATO SLEVA:
- Je možno vybrat konkrétní typ slevy, přičemž, pokud je některá ze slev aplikována na produkt vložený v košíku, nebude se sleva kupónu aplikovat.
Vzájemná závislost v nastavení:
1) Kupón je možno aplikovat pouze na kategorii.
2) Kupón je možno aplikovat pouze na výrobce.
3) Kupón je možno aplikovat na kategorii a výrobce zároveň. Lze vybrat i více kategorií produktů.
Jakmile vyberete konkrétní výrobce, platí závislost mezi kategorií produktu a výrobcem – „a
zároveň“. Mezi jednotlivými položkami kategorií platí závislost „a/nebo“.
4) Kupón je možno aplikovat pouze na produkty.
5) Kupón je možno aplikovat na všechny produkty s/bez nastavení minimální výše ceny objednávky. Závislost ceny je vždy nad celým košíkem bez ohledu na ostatní podmínky aplikování kupónu.
Další podmínky:
- Pokud je kupón aplikován v objednávce, v administraci se počítá s danými produkty z objednávky.
- Pokud v rámci editace objednávky přidáte další produkt a v objednávce je kupón, který má nějaké „podmínky aplikování kupónu“, nebude na nově přidané produkty aplikován. V tom případě využijte pole „sleva“ nebo je potřeba kupón odebrat, objednávku uložit a kupón aplikovat znovu do objednávky ručně.
- Pokud je naopak v objednávce kupón, který žádné „podmínky aplikování kupónu“ nemá, má pouze výši slevy případně výši minimální ceny, bude uplatněn na všechny produkty z objednávky, a to i nově přidané v rámci editace objednávky.
- Obecná sleva:
- Přidat slevu je nové tlačítko v administraci v editaci objednávky.
- Sleva v Kč se odečte v takové výši, jak je určena. Sleva v % se vypočítá a odečte od všech položek v objednávce.
- Sleva se odečítá od položek bez slev, např. pokud produkt za 1000 Kč bude mít uplatněnu objemovou slevu 10 %, tak je odečtena z 1000 Kč=100 Kč, položka sleva bude odečtena stejně, tedy z 1000=100 Kč.
- Přidat slevu lze i při vytváření objednávky z administrace.
- Kupón v objednávce:
- Kupón lze nově ručně přidat do objednávky. Nově jej lze z objednávky i smazat.
- Vzhledem k tomu, že kupón je editovatelný, jeho nastavení je možné v průběhu platnosti měnit.
- Pokud tedy editujete kupón v rámci objednávky, můžete i nově využít pole Sleva místo kupónu, který již mohl změnit své vlastnosti pro uplatnění.
- Vyplňte Kód kupónu a klikněte na Přidat.
- Přidat kupón lze i při vytvoření objednávky v administraci.
Termín doručení
- Pro správnou funkčnost zobrazení Termínu doručení na detailu produktu je potřeba několik nastavení v administraci.
Co vše můžete nastavit?
- V Nastavení – Doprava – detail Dopravy jsou nová pole: Doba doručení v hodinách a Doručování probíhá v – kde je možno volit jednotlivé dny v týdnu, včetně sobot, nedělí a svátků.
- Dále je potřeba mít vyplněno pole Uzávěrka objednávek v Nastavení – Skladové dostupnosti – Skladové hospodářství.
- U jednotlivých skladových dostupností je nutné mít vyplněno pole k Expedici za dnů.
- Dopravy se řadí podle termínu doručení.
- Doba doručení dnes, zítra nebo datumově další dny se zobrazují pouze na skladové dostupnosti, která je koupitelná.
SizeID
- novinka týkající se podpory prodeje
Kde najdete?
- V nastavení → Aplikace 3.stran → Podpora prodeje je k dispozici SizeID.
- Abyste mohli nastavit propojení, je nutné mít zřízený účet SizeID for Business -https://sizeid.com/business.
- Po přihlášení na business.sizeid.com přidejte v sekci "Nastavení integrace" doménu Vašeho e-shopu.
- Do polí v administraci e-shopu poté vložte Vaše Identity Key a API Secure Key, které najdete také ve zmíněné sekci SizeID for Business.
- Pokud jsou vložené údaje správné, tak po uložení nastavení se zobrazí další možnost, a to Vzhled tlačítka.
- V rozhraní SizeID for Business v sekci SizeID Advisor si můžete vytvořit vlastní vzhled tlačítka SizeID tak, aby Vám zapadl do vzhledu vašeho e-shopu. Zde pak vyberte požadovaný vzhled.
- Na straně SizeID je potřeba aktivovat velikostní tabulky, aby se nabízely v administraci. Po aktivaci můžete přiřadit tabulku na detailu produktu.
Nastavení na detailu produktu v administraci:
- V záložce Parametry je k dispozici Velikostní tabulka SizeID, kde přiřadíte velikostní tabulku, která odpovídá danému produktu.
- Pokud používáte varianty, tabulku nastavíte na master produktu. Ta je poté shodná pro všechny varianty produktu.
- Možnost přiřadit velikostní tabulky máte i v Hromadné akci v přehledu produktů.
- Tlačítko se vykresluje na detailu produktu pouze v případě, že je k produktu přiřazena velikostní tabulka.
- Klikem na Doporučit velikost Vás poté již provede průvodce SizeID
Export dokladů do Excelu
- Nově lze v Objednávka – doklady pomocí hromadné akce exportovat doklady do XLS souboru.
Part Number
- Do detailu produktu – záložka Parametry produktu – P/N je nově vyvedeno Part Number.
- V případě vyplnění se údaj zobrazuje na detailu produktu
- Hodnota se propisuje do Heureka XML feedu PRODUCTNO
- Hodnota Produktové číslo (PRODUCTNO) na záložce XML je nadřazena hodnotě P/N v parametrech produktu
- Dle této hodnoty lze vyhledávat na FE ve fulltextu.
Karta produktu – zobrazení detailu po kliku kamkoliv
- Detaily všech produktů je nyní možné zobrazit po kliku na kartu produktu z jakéhokoliv místa. Dříve bylo omezeno např. na název nebo obrázek.
Hello bank – SMS podpis
- Implementace SMS podpisu se projeví při dokončení objednávky. Hodnota je zasílána v objednávce po jejím dokončení na Hello bank.
- Pokud má e-shop nastaveno u dopravy jako Dopravní systém – Kamenná pobočka, je na Hello bank zasílána hodnota:
- Value=“0“. Kdy klient půjde osobně do prodejny a prodejce mu jeho smlouvu vytiskne na papír.
- Jakákoliv jiná doprava má hodnotu:
- Value=“1“. V případě, kdy bude obchod poveden na dálku, smlouva bude podepsána SMS podpisem.
Kód produktu na katalogu
- Do katalogového zobrazení je nově možné vyvést kód produktu.
- Pro tento úkon je potřeba zažádat podporu FastCentrik přes ticket v Helpdesku.
E-mailové šablony – sledování zásilky
- Zástupný blok pro sledování zásilky [#TrackingPAckageBody#] je možné použít pro všechny šablony o objednávce i všechny šablony pro stavy objednávek. Do e-mailu se doplní pouze tehdy, je-li vyplněno v objednávce číslo balíku.
Odeslat e-mail o objednávce
- Pro objednávku je nově možnost Odeslat e-mail. Např. pokud klientovi původní e-mail nedojde. Odesílá se e-mail s obsahem šablony „Objednávka“.
- Aktualizační e-mail zůstal zachován. Odesílá se e-mail s obsahem „Aktualizace objednávky“.
UTM parametry pro šablony zpráv
- Stejně jako u hromadného e-mailu, také pro každou šablonu zpráv existuje možnost zadat Parametry URL adres.
- Parametry, které budou automaticky přidány ke každému odkazu v odeslaném e-mailu.
Nastavení – detail zboží Varianty
- Přesunuli jsme nastavení pro Varianty ze záložky Nastavení – detail produktu do Nastavení – Nastavení týkající se produktů – Varianty produktů.
Přenos na iDoklad – anonymní zákazník
- Všechny anonymní objednávky budou exportovány pod jednoho uživatele iDokladu. Po prvním přenosu se na iDokladu založí kontakt „Koncový odběratel“, pod který budou všechny objednávky importovány.
Synchronizace MailChimp a SmartEmailing:
- MailChimp:
- Pracuje se pouze s nezakázanými, s uděleným souhlasem na odebírání novinek a zpracování osobních údajů (Registrovaní zákazníci, Odběratelé novinek (i Pop-up okna)).
- Pokud je zapnuto Synchronizovat stav kontaktů:
- pokud e-mail vrácený ze MailChimpu není ve stavu Subscribed, tak dojde k jeho odhlášení u nás
- pokud e-mail vrácený ze MailChimpu není nalezen u nás, tak se e-mail z MailChimpu smaže.
- E-mail, který není nalezen v MailChimpu, ale je u nás, tak se do MailChimpu přidá se stavem Subscribed.
- Pokud se klient odhlásí u Odebírání novinek (Odkaz z e-mailu, pomocí e-mailu, z detailu uživatele) a je zapnuto Synchronizovat stav kontaktů, tak se z MailChimpu e-mail smaže.
- Synchronizují se stavy (podle Synchronizovat stav kontaktů), ne mazání.
- Synchronizace e-mailových kontaktů probíhá automaticky každých 15 minut.
- SmartEmailing:
- Pracuje se pouze s nezakázanými, s uděleným souhlasem na odebírání novinek a zpracování osobních údajů (Registrovaní zákazníci, Odběratelé novinek (i Pop-up okna)).
- Pokud e-mail vrácený ze SmartEmailingu není ve stavu Potvrzený, tak dojde k jeho odhlášení u nás.
- Pokud e-mail vrácený ze SmartEmailingu není nalezen u nás, tak se e-mail ze SmartEmailingu smaže.
- E-mail, který není nalezen v SmartEmailingu, ale je u nás, tak se do SmartEmailingu přidá se stavem Potvrzený.
- Synchronizují se stavy, ne mazání.
- Synchronizace e-mailových kontaktů probíhá automaticky každých 15 minut.