Zpět na blog

Velké srovnání platebních bran v roce 2024: Která je pro váš e-shop ta nejlepší?

05.01.2023 11:07:10
Plánujete si založit vlastní e-shop, nebo jste už jeho hrdým vlastníkem? Pak vás jistě zajímá, jaká platební brána by se pro váš e-shop nejvíce hodila. Na trhu figuruje poměrně pestrá škála poskytovatelů, což orientaci v jednotlivých nabídkách zrovna nezjednodušuje. Vzhledem k rozmanitosti nabídek jsme vybrali nejoblíbenější a nejznámější platební brány a analyzovali jsme jejich cenovou nabídku pro rok 2024.

Comgate

Společnost Comgate patří mezi největší poskytovatele online plateb v Česku. Zákazníci si na její platební bráně cení snadné integrace, jednoduchého provozu, přívětivého uživatelského nastavení nebo také 55 dostupných platebních metod. Prostřednictvím Comgate lze provádět nejen platby kartou, ale také bankovní převody, a to až v 9 různých měnách (CZK, EUR, PLN, HUF, USD, GBP, RON, NOK a SEK). Vyzkoušet můžete také DEMO platební brány, ve kterém si můžete proces platby vyzkoušet. 
 

„Do nepřehledných neveřejných podmínek platebních služeb jsme přinesli transparentnost a jednoduchost. Provoz platební brány Comgate stojí od 0,65 % za jasných podmínek, které jsou k dispozici na webu. Platby převádíme na libovolný účet denně a zdarma. Kromě karetních plateb nabízíme také platební tlačítka bank v Česku, Slovensku i Polsku, a navíc i platební terminály k platební bráně za nejlepších podmínek na trhu.“

Jakub Ouhrabka, ředitel společnosti Comgate
 

CENÍK

Tarif Start
Pro začínající obchodníky, kteří
v minulosti nevyužívali platby kartou.
Easy
Přehledný tarif, který nabízí jednu
sazbu pro všechny platební metody.
Profi
Hodí se převážně větším obchodníkům,
kteří preferují ceny podle typu platby.
Základní poplatek z transakce zdarma transakce do 50 tis. Kč měsíčně
po dobu 6 měsíců, 
následně dle tarifu Easy
 0,9 % + 1 Kč 0,65 % + 0,7 Kč
Poplatek za vedení brány zdarma po dobu 6 měsíců,
následně dle tarifu Easy
0 - 100 Kč 0 - 200 Kč
Zřizovací poplatek 0 Kč 0 Kč 0 Kč
 
*Ceník platí pouze pro spotřebitelské karty vydané v ČR a EU. Pro informace o neregulovaných kartách klikněte zde.
 

Barion

Za zmínku jistě stojí také platební brána Barion, která umožňuje online, C2C i tokenové platby ve 4 různých měnách či bezkontaktní placení s Apple Pay i Google Pay. Barion rovněž podporuje širokou škálu různých scénářů využití, a to včetně možnosti provize, escrow a záloh, platebních odkazů a dalších. Její výhodou je také rychlá a snadná integrace bez nutnosti vývojářů.
 
Marek Zaťko - Barion

Naši klienti si na platební bráně Barion cení hlavně toho, že díky rychlé integraci lze platby přes Barion zahájit třeba hned následující den.
 Kromě toho zákazníkům nabízíme transparentní a příznivé poplatky stejně jako vynikající podporu od Barion account manažera, která poskytne našim klientům maximální pohodlí.“
 
Balázs Judik, CMO 
 
 

CENÍK

Základní poplatek z transakce 0,50 – 1,5 % dle tarifu
Poplatek za vedení brány 0 Kč
Zřizovací poplatek 0 Kč
 

TARIFY
 

Balíčky STARTER ADVANCED CUSTOM
Základní poplatek z transakce 1,5 % - 1 %* 0,99 % - 0,50 %* Individuální na míru
 
* Na základě objemu prodeje a velikosti košíku
 

POPLATKY A PODMÍNKY PRO PŘIJÍMÁNÍ ONLINE PLATEB

Poplatky dle objemu transakcí Balíček STARTER Balíček ADVANCED
Měsíční objem pod 80 tisíc Kč 1,50 % 0,99 %
Měsíční objem nad 80 tisíc Kč 1,25 % 0,75 %
Měsíční objem přes 800 tisíc Kč 1,00 % 0,50 %
 

 

GoPay

Velmi oblíbená je také platební brána GoPay, která zákazníky láká na 55 platebních metod, 8 dostupných měn, platby na jedno kliknutí a garanci velkého množství dokončených objednávek – při placení totiž zákazník e-shopu zůstane po celou dobu na webu, což podle případové studie GoPay zvyšuje počet dokončených transakcí. Celé řešení je navíc „customizovatelné“ – to znamená, že „e-shopař“ si může do formuláře platební brány přidat například i logo své značky nebo nastavit firemní barvy.
 
Jan Vodička - GoPay
Máme změřeno, že díky GoPay e-shopař získá až o 10 % více dokončených plateb oproti běžnému řešení, což se odrazí i na jeho byznysu. Dále e-shopař získá až 55 platebních metod a přes 80 funkcionalit, jako např. možnost automatického strhávání plateb, dočasnou blokaci prostředků na kartě zákazníka, zapamatování karty na bráně, čímž odpadá zdlouhavé opisování platebních údajů.

Oproti jiným branám nabízíme také propojení na PayPal nebo platby pomocí elektronických peněženek, jako je Apple Pay a Google Pay.

Jan Vodička, CMO GoPay
 

CENÍK

Měsíční objem transakcí Do 15 tisíc Kč Nad 15 tisíc Kč Extra obrat
Základní poplatek z transakce 2,2 % + 3 Kč* 0,9 % až 1,7 % + 3 Kč* Dle měsíčního obratu, průměrné platby, četnosti plateb a odvětví
Poplatek za vedení brány 190 Kč 0 Kč 0 Kč
Zřizovací poplatek 0 Kč 0 Kč 0 Kč
 
* U Premium SMS, myPay, mPlatby a Paysafecard se cena za transakci nastavuje individuálně.
 

ThePay

Na českém e-commerce trhu je k dispozici také platební brána ThePay, která disponuje téměř 2 desítky platebních metod a praktickými funkcemi jako je například platba skrze QR kód, odkaz nebo možnost zapamatování karty. Zákazníci ThePay oceňují hlavně jednoduchou registraci, která se dá vyřídit online a bez zbytečných papírových smluv. Na velmi dobré úrovni je také zákaznická podpora, na kterou klade ThePay velký důraz.
 
Michal Kandr - GoPay

„Z hlediska funkcionality platební brány nabízíme vše potřebné pro e-commerce, ale navíc jsme jako jediní na trhu schopni poskytnout platební řešení (služby) i do specifických oborů, zkrátka individuálně.

Máme například vlastní řešení pro finanční a úvěrové společnosti. Dokážeme jim zajistit extrémně rychlé, automatizované odesílání velkého množství plateb na účty jejich klientů, a to v reálném čase. V tomto máme na trhu nezastupitelnou roli.“

Michal Kandr, CTO a co-founder platební brány ThePay
 

CENÍK

Základní poplatek z transakce 0,79 - 0,99 % dle zvoleného tarifu
Poplatek za vedení brány 0 - 139 Kč
Zřizovací poplatek 0 Kč
  

 

CardPay

Pozadu není ani slovenská Tatra banka, která exkluzivně nabízí také vlastní platební bránu s názvem CardPay. Přízeň klientů si tato brána získala zejména díky expresním platbám, rychlému zpracování a optimalizaci na různé zařízení – platební brána se totiž vždy přizpůsobí velikosti daného displeje. Aktuálně CardPay dokonce nabízí i možnost platby přes Apple Pay.
Podmínkou pro využívání služby CardPay je podnikatelský účet vedený v Tatra bance ve stejné měně, jako je měna, kterou chcete svým zákazníkům v zahraničí nabídnout. K dispozici jsou platby v 7 měnách (CZK, HUF, PLN, GBP, DKK, USD, CHF)
 
Martin Barilla - Tatra Banka„Tatra banka má platobnú bránu cardPay s najdlhšou históriou na Slovensku, je spoľahlivá, pripisuje prostriedky hneď nasledujúci pracovný deň po transakcii, umožňuje funkciu opakovaných platieb bez nutnosti opätovného zadávania kartových údajov (comfortPay), navyše NOVINKA – priamo v platobnej bráne cardPay je možnosť platiť prostredníctvom Apple Pay a pripravuje sa aj spustenie Google Pay (Q1 2020).
 A vďaka tomu sme líder v oblasti prijímania platobných kariet na internete. Zároveň ponúkame aj službu TatraPay, teda „platobné tlačidlo“ pre platby cez IB Tatra banky.“

Martin Barilla, Product manager POS a ATM u Tatra banky
 

CENÍK

Základní poplatek z transakce Individuálně na míru
Poplatek za vedení brány 0 Kč
Zřizovací poplatek 0 Kč
 
 

TatraPay

Z CardPay plynule navážeme na platební bránu TatraPay, kterou nabízí rovněž slovenská Tatra banka. Stejně jako CardPay přináší okamžitou informaci o výsledku platby, vysoký stupeň zabezpečení transakcí a jejich rychlé zpracování. Pro využívání TatraPay je však nutný podnikatelský účet vedený v Tatra bance. Více informací o dalších podmínkách využití naleznete na oficiálním webu Tatra banky.
 

CENÍK

Základní poplatek z transakce Individuálně na míru
Poplatek za vedení brány 0 Kč
Zřizovací poplatek 0 Kč
 
 

PayU

Mezi přední poskytovatele online plateb patří také společnost PayU se stejnojmennou platební bránou, která má zastoupení na 17 trzích světa. Své prvenství si drží díky více než 300 platebním metodám, možnosti rychlé aktivace brány do 24 hodin nebo praktickým funkcím včetně PayU Express (rychlá platba za půl sekundy), elektronické peněženky či PayU Mobile (platba skrze aplikaci).
 
Petr Lukáč - PayU
„Výhodou PayU je široká nabídka platebních metod a celková komplexnost systému. Umíme nabídnout platební metody nejen pro lokální e-shopy, ale také pro e-shopy, které působí globálně, či se na expanzi chystají.


Toto vše nabízíme v jednom rozhraní (jedné API), takže společnosti mohou mít platební bránu pro různé země v jednom řešení. Jejich náklady na údržbu systému se tak významně sníží.“

Petr Lukáč, Senior Account Relationship Manager PayU
 
 

CENÍK

Základní poplatek z transakce 1,45 % + 1 Kč
Poplatek za vedení brány 0 Kč
Zřizovací poplatek 1 Kč
 
*Ceny se týkají pouze malých e-shopů. Pro střední a velké společnosti nabízí PayU individuální cenovou nabídku, která zohledňuje několik vstupních faktorů (např. vertikála, výška průměrné transakce, způsoby integrace, portfolio využívaných služeb apod.)
 

GP Webpay

Zapomenout nesmíme ani na platební bránu GP Webpay, jejímž poskytovatelem je obrovská mezinárodní společnost Global Payments Europe. Zákazníci si vybírají tuto bránu díky optimalizaci uživatelského rozhraní, nástrojům pro automatizaci plateb (FastPay) či jednoduché implementaci, která zpravidla trvá jen několik dní. GP Webpay dále nabízí možnost platby až v 7 světových měnách (CZK, EUR, USD, GBP, PLN, HUF, RUB).
 

CENÍK

Základní poplatek z transakce* Na vyžádání
Poplatek za vedení brány Na vyžádání
Zřizovací poplatek Na vyžádání
 
*Cenu za využívání GP Webpay určuje poskytovatelská banka. Každá z bank stanovuje cenu individuálně podle vlastních kritérií zohledňujících např. velikost obchodníka a obor podnikání. O podrobnosti týkající se ceny, poplatků a podmínek využívání platební brány můžete požádat jednu z partnerských bank (Global Payments s.r.o., Komerční banka, REVO, UniCredit Bank, Global Payments s.r.o. a ČSOB).
 

ČSOB

Další platební branou na trhu je ČSOB, která vyniká svým přátelským nastavením, rychlostí zpracování plateb a technologií 3D Secure pro ještě lepší zabezpečení. Tato platební brána je velmi chytrá a sama upozorní klienty na chyby v zadání platby – díky tomu aktivně zvyšuje počet dokončených transakcí.
 

CENÍK PRO TARIF START

Základní poplatek z transakce 0,37 % + 0,50 Kč
Poplatek za vedení brány 99 Kč
Zřizovací poplatek 1 890 Kč
 
V případě, že byste si nevybrali ČSOB balíček START, je možné požádat o individuální řešení na míru.
 

PayPal

Celosvětově uznávanou platební bránou je nepochybně PayPal, kterou využívá asi 15 milionů prodejců. Mezi její hlavní benefity patří garance vysoké konverze, rychlost, možnost platit až ve 25 měnách a nepřetržité monitorování pro ještě větší bezpečnost a prevenci proti podvodům. V návaznosti na to je také k dispozici program ochrany prodejce, díky kterému mohou klienti chránit své výnosy a data ještě efektivněji.
 

CENÍK ZA OBCHODNÍ TRANSAKCE

Kartou hrazená platba uživatelem, pro kterého platí podmínky Platby bez účtu PayPal 1.9 % + pevný poplatek
Alternativní způsob platby Sazebník
Transakce pomocí kódu QR – 10,01 EUR a více pro CY, CZ, EE, GR, LV, MT, SI a SK 0,9 % + pevný poplatek
 

Velké shrnutí platebních bran

Cena Základní poplatek z transakce Poplatek za vedení brány Zřizovací poplatek
Comgate 0,65 % - 0,9 %  0 – 200 Kč 0 Kč
Barion 0,50 – 1,5 % dle tarifu 0 Kč 0 Kč
GoPay 0,9 – 2,2 % + 3 Kč dle tarifu
 
0 – 190 Kč 0 Kč
ThePay 0,79 – 0,99 %  0 – 139 Kč 0 Kč
CardPay Na vyžádání 0 Kč 0 Kč
TatraPay Na vyžádání 0 Kč 0 Kč
PayU 1,45 % + 1 Kč 0 Kč 1 Kč
GP Webpay Na vyžádání Na vyžádání Na vyžádání
ČSOB 0,37 % + 0,50 Kč či na míru 99 Kč 1 890 Kč
PayPal 1,9 % + pevný poplatek - -
 
  

Vytvořte si vlastní e-shop

Rada na závěr: Na co si dát pozor při výběru poskytovatele platební brány

Výše zmíněných CEO a manažerů platebních bran jsme se rovněž ptali, na co si lidé mají dát při výběru poskytovatele pozor. Zde je souhrn jejich nejčastějších odpovědí.
  • Pozor na skryté podmínky

Jeden z aspektů, na kteří zákazníci často doplatí jsou skryté podmínky. Ty mohou mít značný vliv na dohodnutý transakční poplatek, proto je opravdu důležité, aby si zákazníci předem vyjasnili body ve smlouvě a nebyli poté nepříjemně překvapeni.
  • Pozor na skryté poplatky

To stejné platí u skrytých poplatků. Ačkoliv se ve smlouvě může jevit daná částka jako konečná, je potřeba dobře prostudovat každý detail ve smlouvě. Je totiž možné, že kromě transakčního poplatku narazíte také na implementační poplatek, charge back a další. Věnujte také pozornost například tomu, kolik procent plateb může být realizováno byznys/komerčními kartami z celkového počtu plateb, aniž by to mělo vliv na dohodnutý transakční poplatek.
  • Pozor na vaše soukromí

Hlídejte si svá data. Někteří poskytovatelé podmiňují spolupráci instalací doplňku, který bude sledovat data o vašem e-shopu – například návštěvy, nákupy a další.
  • Pozor na neznámé poskytovatele

Na výběru poskytovatele záleží. Vyberete-li si pečlivě, ušetříte si tím čas, peníze a zbytečné starosti. Doporučujeme, abyste si pro platební bránu nikdy nevybírali někoho neznámého, neověřeného, bez referencí a se sídly v zemích, které nejdou vyhledat na mapě. Obezřetnost je v tomto případě na prvním místě.
  • Pozor na nekompatibilnost brány s mobilními telefony

Čím dál více transakcí je prováděno přes chytré telefony – jejich dokončení však mnohdy závisí na tom, zda je platební brána pro menší displeje správně optimalizovaná. Speciální mobilní rozhraní či responzivní design je bez ohledu na poskytovatele opravdu klíčový.

Ať už s e-shopem začínáte a platební bránu teprve vybíráte, nebo naopak chcete změnit svého poskytovatele, tento přehled by vám měl udělat větší jasno. V obou případech byste si měli předem promyslet, co od platební brány očekáváte a jaký komfort chcete nabídnout svému zákazníkovi. Berte v potaz také možnou expanzi – v takovém případě je dobré prověřit, zda vybraná brána dané trhy pokrývá či jaké měny nabízí.

Výše zmíněné výhody platebních bran berte s nadhledem. Velmi záleží na tom, co pro své podnikání chcete a potřebujete. Od toho se bude odvíjet vaše konečná volba. To, co se zdá relevantní výhoda vám, se nemusí shodovat s tím, co si myslí vaše konkurence. K výběru poskytovatele tedy přistupujte individuálně.
FastCENTRIK

Připravujeme Demo