Blízký vztah ke sportu, hlavně cyklistice, motivoval Radka Mušku k založení e-shopu Ramala zaměřeného na prodej a servis kol, elektrokol a cyklistických doplňků. Za téměř 30 let fungování se může společnost Ramala pyšnit dlouholetými zkušenostmi s cyklistikou, díky čemuž se právem řadí mezi uznávané odborníky, kteří dokážou poradit se správným výběrem ve všech ohledech.
E-shop Ramala
Společnost Ramala se zabývá prodejem a servisem kol již od roku 1993. E-shop Ramala se specializuje na prodej a servis kol, elektrokol a cyklistických doplňků. Díky dlouholetým zkušenostem s cyklistikou dokážou poradit s výběrem ve všech ohledech. V nabídce e-shopu naleznete kola, elektrokola, koloběžky, přilby, oblečení, tretry a veškeré doplňky, které k jízdě na kole budete potřebovat. Vše si můžete vyzkoušet v 7 kamenných prodejnách, kde vám kolo také ochotně seřídí a provedou kompletní servis kol, včetně elektrodou, vidlic a tlumičů.
Rozhovor s Radkem Muškou, majitelem e-shopu Ramala.cz
Jak vznikla myšlenka založení e-shopu?
První internetový prodejní kanál vznikl už zhruba před 15 lety ve formě katalogu. Chtěli jsme jít především s dobou, být aktuální a moci více rozšířit služby zákazníkům. Pak jsme zkusili založit svůj vlastní e-shop, ale čelili jsme často problémům s implementací nových věcí, a tak jsme na začátku roku 2020 přešli na e-shopové řešení FastCentrik a vznikl e-shop www.ramala.cz.
Rok 2020 byl pro mnohé historický milník, protože přišel covid. Jak s vaším podnikáním zahýbala krize a přechod velké části zákazníků do online prostředí nakupování?
Určitě to šlo poznat. Tím, že lidé mohli sportovat pouze v omezené míře, nemohli chodit do posiloven, nechtěli nosit respirátory v MHD, tak mnohem více lidí jezdilo na kole, což šlo znát také na e-shopu. Stejně tak byly zavřené prodejny, takže se vše muselo objednávat čistě přes e-shop a vyzvedávat na pobočkách. Tady se nám potvrdilo, že bychom se starým e-shopem mohli fungovat jen stěží.
Vzpomenete si ještě, proč jste si pro své e-shopové řešení vybrali právě FastCentrik? Přece jenom konkurence dodavatelů e-shopových řešení je na českém trhu poměrně velká.
Rozhodující vliv mělo to, že používáme účetní systém Duel, se kterým měl FastCentrik funkční napojení. Navíc v tom, co jsme my hledali a potřebovali, splňoval FastCentrik všechna kritéria.
Můžeme zmínit, že využíváte také v hojné míře služby našeho digitálního marketingu. Byla pandemie tím hlavním důvodem, proč jste začal více spolupracovat s oddělením online marketingu?
Dá se říct, že už se spuštěním nového e-shopu jsme měli v plánu mnohem více pracovat na online marketingu, takže to nebyla vyloženě pandemie, která nás k tomu přiměla. V letošním roce jsme začali poměrně intenzivně pracovat také s emailingem a snažíme se i v této oblasti neustále zlepšovat.
Čeho si na FastCentriku nejvíce ceníte, v čem vidíte jeho hlavní výhody, popřípadě jaké funkcionality jsou pro vás nejvíce užitečné?
FastCentrik byl v postatě naší první volbou, takže nemůžu ani porovnat s ostatními. Mohu ale říct, že funguje výborně podpora, neustále probíhá implementace nových prvků, pro nás bylo velmi důležité napojení na Balíkobot, využíváme také Essox a teď budeme řešit ještě chatovací aplikaci.
Je něco co vám u FastCentriku chybí? S čím naopak nejste příliš spokojený?
Když už něco vzniklo, tak se vše vždy zdárně vyřešilo. Je pravda, že něco třeba trvalo déle, ale to se týkalo většinou napojení na systémy třetích stran, což zase chápu, že není úplně jednoduché a nějaký čas to zabere. Ale jinak musím říct, že všechny individuální změny, které jsme potřebovali, byly vyřešeny. Nyní se pracuje na multiskladovosti pro náš e-shop, aby zákazníci věděli, na které prodejně kola jsou apod.
Jaké máte plány do budoucna pro váš e-shop?
Určitě je pro nás nyní důležitá právě multiskladovost, protože je zásadní pro rozhodování našich zákazníků. Přes zimu se chceme více věnovat naší blogové sekci, radit našim zákazníkům, jak vybrat kolo, vkládat tipy na produkty apod.
Zpětná vazba je pro nás velmi důležitá, proto bychom vám rádi dali ještě závěrem možnost vyjádřit se k naší zákaznické péči. Jak hodnotíte naše kolegy a jejich přístup?
Co se týče zákaznické péče, je za nás vše v pořádku, pokud je něco akutní, máme do hodiny odpověď. Jinak jsme s vaším řešením spokojení, protože většinou vše vyjde brzo a rychle.
E-shopové řešení FastCentrik
Pokud i vy plánujete rozjezd svého podnikání a hledáte to správné e-shopové řešení v podobě pronájmu e-shopu, pak vám v rámci FastCentriku můžeme nabídnout přesně to, co potřebujete – od kvalitní e-shopové platformy s balíkem praktických funkcí a mnoha responzivními šablonami až po napojení na účetní a informační systémy nebo prvotřídní zákaznický servis. Pro více informací a nezávaznou konzultaci nás neváhejte kontaktovat na zákaznické lince (+420) 800 666 222, e-mailu obchod@fastcentrik.cz nebo si rovnou vyzkoušejte DEMO verzi na 30 dní zdarma.