Informace o doplňku
Google Analytics je platforma, která shromažďuje data z vašich webů a aplikací a vytváří z nich pro vás přehledy.
Měření na webu
Pokud chcete nějaký web měřit, musíte si nejdřív vytvořit účet Google Analytics. Na každou stránku webu pak přidáte měřicí kód JavaScript. Kdykoli uživatel stránku navštíví, zaznamená měřicí kód pseudonymizované informace o jeho interakci se stránkou.
>U obchodu Google Store může kód např. ukázat, kolik uživatelů přišlo na stránku s prodejem nápojového vybavení a kolik na stránku s domácími potřebami. Nebo nám může říct, kolik uživatelů si koupilo loutku Android, protože měří, jestli došli až na stránku platby.
Měřicí kód zaznamenává také informace z prohlížeče, jako je nastavení jazyka, typ prohlížeče (např. Chrome nebo Safari) a zařízení nebo operační systém, kde je prohlížeč spuštěn. Může dokonce zjistit „zdroj návštěvnosti“, tj. odkud se uživatelé na web dostali. Může jít o vyhledávač, reklamu, na kterou uživatel kliknul, nebo o e-mailovou marketingovou kampaň.
Zpracování dat a přehledy
Když měřicí kód data shromáždí, zabalí je a odešle do Google Analytics, kde se zpracují do přehledů. Služba Analytics data agreguje a uspořádá na základě konkrétních kritérií, např. zda uživatel používá mobilní zařízení nebo počítač nebo jaký má prohlížeč.
K dispozici máte i další nastavení, se kterými si můžete zpracování dat přizpůsobit. V nabídce je např. filtr pro odstranění veškeré návštěvnosti zevnitř vaší firmy i aktivity vývojářů.
Jakmile Analytics data zpracuje, uloží je do databáze, kde je už nelze změnit.
Pokud tedy konfiguraci nastavujete, nevylučujte údaje, které by se pro analýzu mohly později hodit. Po zpracování a uložení do databáze se údaje v Analytics zobrazí jako přehledy.