Jak efektivně investovat do nákupu e-shopu

Česká republika je právem považovaná za e-shopovou velmoc. A to nejen díky velkému množství e-shopů na trhu, ale také díky četným inzercím e-shopů na prodej. Pokud i vy hledáte příležitost k investici, pak nákup e-shopu by mohl být jednou z vhodných variant. Víte, podle jakých kritérií vybírat?

Jak investovat do fungujícího e-shopu?

Jak jsme se přesvědčili v našem minulém článku, lidé prodávají své e-shopy z mnoha důvodů – někdy z finančních, jindy z časových nebo osobních. Díky prodeji získá majitel alespoň část vložených peněz zpět, zatímco kupec do svých rukou získá už rozjetý byznys. A právě za účelem tohoto obchodování jsme vytvořili projekt Burza e-shopů.

„Projekt Burza e-shopů funguje na webu FastCentriku již od roku 2015 a nyní jsme se jej rozhodli znovu oživit. Všem investorům, kteří hledají zajímavé projekty k prodeji, přeji šťastnou ruku při výběru vhodného projektu.”

–⁠ Libor Zůbek, Head of FastCentrik

Kdy se vyplatí koupit e-shop?

Pokud i vy tápete, jak investovat na e-commerce scéně, odpovědí by mohl být právě nákup jednoho z internetových obchodů. Prodeje zavedených e-shopů jsou v dnešní době běžnou záležitostí a není potřeba se jich obávat. Nákup e-shopu dokonce přináší jednu velkou výhodu – a tou je úspora práce.

S koupí hotového e-shopu získáte:

  1. zákazníky,
  2. zavedenou značku,
  3. ověřené dodavatele,
  4. případně sklad.

S investicí do e-shopu přeskočíte přípravné fáze, nastavování e-shopu nebo hledání vhodného technického řešení. S koupí získáte kompletní balík, což vám ušetří mnoho zařizování. Zároveň se jedná o skvělou příležitost, jak investovat našetřené peníze.

Chci investovat aneb co je důležité udělat před koupí?

Investice do e-shopu může být velmi zisková. Nicméně jeho koupě by neměla být ani uspěchaná, ani unáhlená. Předtím než se rozhodnete pro konkrétní nabídku, je dobré promyslet několik klíčových faktorů: priority, cíle, preferované technické řešení, finanční budget nebo důvěryhodnost prodejce. Pojďme si přečíst, co všechno byste před investicí měli vzít v potaz.

Stanovte si priority

Jako první je důležité zvážit priority. Co je pro vás při koupi e-shopu důležité? Je to sympatie k danému odvětví? Je to velká zákaznická základna? Vysoké zisky? Malé náklady na provoz? Seřaďte si své priority od nejdůležitějších po nejméně důležité a přizpůsobte tomu své hledání.

Určete si prodejní strategii

S prioritami souvisí také nastavování prodejní strategie. Chcete se zaměřit na PCC reklamy, nebo spíše na propagaci na sociálních sítích? Je vaším hlavním cílem nabídnout co největší sortiment produktů, nebo byste se rádi soustředili na výběr toho nejkvalitnějšího zboží? Máte v plánu oslovit původní cílovou skupinu, nebo se chcete zaměřit na jiné publikum? To všechno jsou odpovědi, které vám pomohou zúžit spektrum vhodných nabídek.

Zjistěte technické řešení e-shopu

Každý e-shop funguje na jiném technickém řešení – s tím se pojí nejen náročnost provozu, ale také náklady. Například krabicové řešení (pronájem e-shopu) je jednoduché na provoz a finančně nenáročné, proto by se jeho převzetí mělo obejít bez komplikací. Naopak e-shop na míru vyžaduje určité technické znalosti a samozřejmě i větší finanční budget, což je potřeba ještě před nákupem vzít v potaz.

Stanovte si finanční budget

Jednou z klíčových věcí při koupi je stanovit si částku, kterou chcete do e-shopu investovat. Nejedná se pouze o samotný nákup, ale také o provozní náklady a náklady na případné vylepšování e-shopu – ať už z hlediska marketingu, logistiky nebo rozšiřování sortimentu. Zkuste si předem spočítat veškeré náklady a porovnat je s částkou, kterou máte v plánu do e-shopu vložit.

Prověřte si firmu

Na inzerátu s nabídkou e-shopu byste vždy měli najít všechny důležité informace – a to včetně provozu, návštěvnosti, čistého zisku či úrovně marketingu. Zajímat by vás měla také historie e-shopu, důvod prodeje, obchodní partneři, dodavatelé, konkurence na trhu, technické řešení (pronájem e-shopu versus e-shop na míru) a náklady na provoz. Pokud vám chybí některé z těchto informací, neváhejte kontaktovat prodejce a doptat se jej osobně.

Jak probíhá nákup e-shopu?

Nákup na naší burze probíhá jednoduše. Stačí si vybrat vhodnou nabídku a kontaktovat prodejce, se kterým se pak domluvíte na smluvních podmínkách a převodu e-shopu. Ještě před koupí doporučujeme nechat si vypracovat smlouvu od advokátní kanceláře, abyste měli jistotu, že obchod proběhne hladce a bez právních komplikací. V neposlední řadě také dbejte na autorská práva a GDPR – zejména při převodu zákazníků.

„Do samotného prodeje nijak nevstupujeme ani nezasahujeme. Je tedy opravdu jen na prodejci a kupujícím, jak se dohodnou. My však doporučujeme, aby měli vše smluvně podchycené a vyvarovali se případným sporům. Přeji hodně štěstí prodejcům a šťastnou ruku investorům.”

–⁠ Libor Zůbek, Head of FastCentrik

FastCENTRIK

Připravujeme Demo