Chci investovat aneb co je důležité udělat před koupí?
Investice do e-shopu může být velmi zisková. Nicméně jeho koupě by neměla být ani uspěchaná, ani unáhlená. Předtím než se rozhodnete pro konkrétní nabídku, je dobré promyslet několik klíčových faktorů: priority, cíle, preferované technické řešení, finanční budget nebo důvěryhodnost prodejce. Pojďme si přečíst, co všechno byste před investicí měli vzít v potaz.
Stanovte si priority
Jako první je důležité zvážit priority. Co je pro vás při koupi e-shopu důležité? Je to sympatie k danému odvětví? Je to velká zákaznická základna? Vysoké zisky? Malé náklady na provoz? Seřaďte si své priority od nejdůležitějších po nejméně důležité a přizpůsobte tomu své hledání.
Určete si prodejní strategii
S prioritami souvisí také nastavování prodejní strategie. Chcete se zaměřit na PCC reklamy, nebo spíše na propagaci na sociálních sítích? Je vaším hlavním cílem nabídnout co největší sortiment produktů, nebo byste se rádi soustředili na výběr toho nejkvalitnějšího zboží? Máte v plánu oslovit původní cílovou skupinu, nebo se chcete zaměřit na jiné publikum? To všechno jsou odpovědi, které vám pomohou zúžit spektrum vhodných nabídek.
Zjistěte technické řešení e-shopu
Každý e-shop funguje na jiném technickém řešení – s tím se pojí nejen náročnost provozu, ale také náklady. Například krabicové řešení (pronájem e-shopu) je jednoduché na provoz a finančně nenáročné, proto by se jeho převzetí mělo obejít bez komplikací. Naopak e-shop na míru vyžaduje určité technické znalosti a samozřejmě i větší finanční budget, což je potřeba ještě před nákupem vzít v potaz.
Stanovte si finanční budget
Jednou z klíčových věcí při koupi je stanovit si částku, kterou chcete do e-shopu investovat. Nejedná se pouze o samotný nákup, ale také o provozní náklady a náklady na případné vylepšování e-shopu – ať už z hlediska marketingu, logistiky nebo rozšiřování sortimentu. Zkuste si předem spočítat veškeré náklady a porovnat je s částkou, kterou máte v plánu do e-shopu vložit.
Prověřte si firmu
Na inzerátu s nabídkou e-shopu byste vždy měli najít všechny důležité informace – a to včetně provozu, návštěvnosti, čistého zisku či úrovně marketingu. Zajímat by vás měla také historie e-shopu, důvod prodeje, obchodní partneři, dodavatelé, konkurence na trhu, technické řešení (pronájem e-shopu versus e-shop na míru) a náklady na provoz. Pokud vám chybí některé z těchto informací, neváhejte kontaktovat prodejce a doptat se jej osobně.