Spokojený zákazník je u nás na prvním místě, deklaruje na svém e-shopu tina-moda.cz majitelka Stanislava Horká. A je to tak. Povídání s paní Horkou bylo moc příjemné a okamžitě šlo poznat, že všechny kroky, které podstoupila na své podnikatelské cestě, učinila s jediným úmyslem – aby byl každý zákazník, který navštíví její internetový obchod, spokojený.
E-shop TINA-MODA.CZ
E-shop tina-moda.cz nabízí nejen hedvábné šátky a šály, ale i kašmírové, viskózové šály, které lze využít v létě i v zimě. Stanislava Horká, majitelka e-shopu, je šarmantní dáma, které ze všeho nejvíc záleží na spokojenosti svých zákaznic a zákazníků. Jak sama říká: „Stačí nahlédnout – vybrat si, chvilku počkat na dodání a pak už se jen můžete zahalit do příjemných materiálů a vzorů. Naše výrobky podtrhnou váš šarm a vy můžete jít vstříc novému dni a bojovat jako lvi. S naším šátkem nebo šálou budete nádherní a sebejistí. Tak ať se vám daří a splní vaše přání.“
Rozhovor se Stanislavou Horkou, majitelku e-shopu tina-moda.cz
Jak vznikl nápad založit e-shop tinamoda.cz?
Založit e-shop jsem se rozhodla na základě vlastních zkušeností z nakupování. Já osobně nemám příliš ráda chození po obchodech a všechno objednávám online. A především to vyžadovala doba.
Říkáte, že to vyžadovala doba. Vy jste ale e-shop zakládali v roce 2017, tedy ještě před covidem. Už v té době jste tedy cítili, že se velká část zákazníků přesouvá na internet?
Ano, už v té době jsme cítili, že si zákazníci nakupování na internetu velmi oblíbili. Ovšem samotná pandemie to vyžadovala na 100 %. Když přišel covid, tak jsme byli nesmírně rádi, že jsme tento krok udělali už dříve. No a v dnešní době je to prostě nutnost – být na internetu. Pokud chcete podnikat, a je jedno jestli máte kamennou prodejnu, nebo ne, musíte být prostě na internetu a musíte být vidět.
Máte také kamennou prodejnu, nebo prodáváte výrobky pouze na e-shopu?
Kamennou prodejnu jsme měli, ale v covidu jsme ji zavřeli. Bohužel to byly pouze náklady a nic z toho. Navíc s vlastnictvím kamenné prodejny se pojí i dost překážek – otevírací doba, platíte zaměstnance a čekáte, jestli přijde zákazník. Jste limitováni místem a klienty, kteří za vámi přijedou. Nemůžete to tak výrazně ovlivnit, jako v případě e-shopu. Proto bylo založení vlastního e-shopu pro naše podnikání vlastně zlomové. Otevřelo nám to spoustu možností, protože s e-shopem můžete dělat mnohem více věcí než v případě kamenné prodejny.
Tina-moda.cz byl váš první e-shop, který jste zakládali, nebo už jste měli nějaké zkušenosti z dřívějška?
Ne, byla to naše první zkušenost a musím říct, že to bylo dost komplikované (smích). Jak už člověk není nejmladší, tak jsou pro něj zkratky jako xml a feedy španělská vesnice.
Proč jste si vybrala pro své řešení právě FastCentrik?
Rozhodnutí jsem nechala na těch, kteří tomu skutečně rozumí. Takže když jsem zakládala e-shop a rozhodovala jsem se mezi vámi a vaším konkurentem, oslovila jsem svého obchodního partnera přes softwarové řešení a požádala ho o pomoc a zhodnocení. Z jeho pohledu představoval FastCentrik to nejlepší řešení, takže jsem dala na něj a e-shop si založila na FastCentriku.
Co následovalo po tom, co jste si vybrala FastCentrik?
První jsem si musela projít celou administraci, šla jsem krok po kroku, pomáhal mi kolega, ale i tak musím říct, že to byl docela boj. Pořád jsem se někam proklikávala a nevěděla kam, snažila si dělat screenshoty, abych se aspoň trochu chytala.
Takže s tvrzením „Vytvořte si e-shop snadno a rychle, pouze na pár kliků“, s tím byste se patrně neztotožnila?
Ne, v mém případě opravdu ne (smích). Tím, že je e-shop propojen s mnoha oblastmi, které vám z počátku jako začínajícímu e-shopaři nic neříkají, přijdete na některé věci pozdě. Já třeba až po dvou letech zjistila, že kdybych hned na začátku postupovala při zakládání produktů jinak, s ohledem na doporučení SEO specialisty, ušetřila bych si teď velkou spoustu času. Jenže to jsem tenkrát nevěděla.
Pro začínající e-shopaře nabízíme nyní také individuální školení, v rámci kterého se mohou dozvědět podrobně všechny potřebné informace, které je zajímají. Pokud byste tedy takovou možnost tenkrát měla i vy, říkáte, že byste ji určitě využila?
Ano, určitě a rozhodně bych to doporučila i všem ostatním, kteří svůj e-shop teprve zakládají. V současné době spolupracuji s vaším SEO specialistou, se kterým dáváme veškeré věci do pořádku. Pokud bych takhle ale postupovala už na začátku, ušetřila bych si nyní spoustu času.
Co vám ve vašem internetovém podnikání nejvíce pomohlo?
Určitě spolupráce s vaším online marketingovým oddělením, které mi pomohlo nastavit vše tak, abychom byli vidět a aby se nám více dařilo. Beru to tak, že každý umí něco, já rozumím jiným věcem a na to, abych si někdo procházela zdlouhavě školení na Googlu opravdu nemám čas. Holky s online marketingu to mají tzv. na pár kliků a vše funguje, jak má.
Projevila se tato spolupráce také pozitivně na vašich prodejích?
Určitě ano, bylo to dobré rozhodnutí a na výsledcích to jde poznat.
V čem spatřujete největší výhody FastCentrik řešení?
Velice mi vyhovuje přehled administrace, najdu vždy vše, co hledám. A pak bych zmínila zákaznickou podporu. Když už něco najít nemohu nebo mám s něčím problém, napíšu si ticket a kolegové všechno vždy vyřeší.
Je naopak něco, v čem podle vás máme rezervy?
Ano, musím zmínit, že mi stále chybí možnost ovládání České pošty přes administraci. Řešením je sice služba Balíkobot, ovšem ta pro mě představuje náklady navíc, takže tohle bych i vzhledem k tomu, že mám zákazníky, kteří Českou poštu využívají, opravdu uvítala. Ale jinak musím říct, že jsem spokojená. Hlavně s holkami z online marketingu a zákaznickou podporou. Jsem laik a vždy mi poradí tak, že to pochopím.
Dělala jste na vašem e-shopu ještě nějaké větší úpravy nebo změny?
Zatím nic velkého, nechávala jsem si od vašich kolegů poradit s logem, aby bylo modernější, ale razantním změnám se zatím vyhýbám. Ono to vychází i z toho, jaké máte zákazníky. Myslím si, že ti naši žádné razantní změny nevyhledávají. Já mám taky ráda, když najdu věci na svém místě. Mým cílem je, aby zákazník přišel a našel to, co hledá. A protože se k nám zákazníci rádi vracejí, jsou už naučení, kde co najdou, a v ušetřeném čase si mohou radši uvařit kafe.
Máte s vašim e-shopem nějaké plány do budoucna?
Určitě, hodláme i nadále rozšiřovat nabídku, nyní pracujeme na bannerech, chystáme se na Black Friday, Cyber Monday, MDŽ atd. Mám to tak, že to, na čem mi opravdu záleží a co chci, aby vypadlo dobře, řeším už napřímo s vámi – ať už zákaznickou péči nebo online marketingem, protože vím, že to bude precizní.
Hodnotíte dneska své podnikání jako úspěšné?
Ano, ale vím, že vždycky je co zlepšovat. Platí to odpradávna a na všechno. I když uděláte svíčkovou, vždy může být lepší, a tak to platí i v podnikání. Všude jsou rezervy a člověk na sobě může pořád pracovat.
A kdybyste dneska mohla začít znovu, dělala byste některé věci jinak?
Ano, zaplatila bych si u vás klidně i třídenní školení a s každým člověkem, který je zodpovědný za jednotlivé oblasti – ať už jde o SEO, Heureku či Google, bych si to vše prošla, abych se vyvarovala těch chyb, které jsem dělala na začátku, protože vím, že bych si ušetřila spoustu času. To bych udělala jinak, vzala bych si klidně i týden volno a nechala se pořádně proškolit.
Závěrem se zeptám, jak byste zhodnotila naši zákaznickou podporu? Jsou kolegové vždy ochotni vám pomoci nebo jste někdy narazila na nějakou komplikaci?
Někdy to samozřejmě trvá déle, ale chápu, že může být čas dovolených nebo podobně, takže když jde o nějaký všeobecný dotaz, tak na to ani nijak netlačím. Vím, že jsou ty požadavky selektovány podle důležitosti. Ale v 98 % mi poradí tak, že tomu hned porozumím i já, laik. A to je pro mě důležité.