Zpět na blog

Založení a propojení Google Analytics 4 s FastCentrik e-shopem

Google Analytics 4 je novou verzí oblíbeného a bezplatného nástroje pro webovou analytiku od Googlu. Od 1. 7. 2023 Google přestal podporovat starší verzi Universal Analytics a nyní se naplno přesouváme do nových, a ne zcela probádaných vod GA4. Pojďme se podívat, jak na to.

Webová analytika pro e-shopy

Správná rozhodnutí se zakládají na znalosti správných informací. To platí jak v životě, tak v podnikání. Pro správné rozhodování a rozvoj e-shopu potřebujete webovou analytiku, která vám dodá potřebná data o výkonu vašeho internetového obchodu a pomůže vám vyhodnocovat minulá rozhodnutí a plánovat budoucí kroky. Většina e-shopů využívá nástroj Google Analytics.

Jak na založení Google Analytics 4?

V prvním bodě si popíšeme, jak tuto službu založit zcela od 0. To znamená v případě, že jste pro váš web doposud nevyužívali žádnou službu Google Analytics. Do služby se jednoduše přihlásíte přes tento odkaz: https://analytics.google.com/

Pokud nepoužíváte gmail nebo jinou službu od Googlu, budete vyzváni k vytvoření nového Google účtu. Pokud již nějaký používáte, automaticky se můžete přihlásit pod tímto účtem (doporučujeme se vždy přihlašovat pod již vytvořeným účtem Google z důvodu snazšího propojení služeb).

ℹ️ Věděli jste?
👉Od 1. července 2023 máte i nadále přístup k vašim datům v Universal Analytics.
👉Historická data budou k dispozici až do 1. července 2024. 
👉Žádná nová data do nich již nepřibydou.
👉Stejně tak vaše publika již nebudou přidávat uživatele a produkty, které jste propojili se službou Universal Analytics, přestanou dostávat data. 

Kroky nastavení služby

1. Po vytvoření služby se dostanete do rozhraní GA4, kde bude potřeba postupně vyplnit základní údaje o dané službě a vaší firmě. Dávejte si zejména pozor na zvolení správného časového pásma a měny.


2. V dalším kroku vás bude čekat vytvoření datového streamu. Zde je potřeba vybrat platformu, pro kterou danou službu zakládáte (nejčastěji to bude web).
 

 
3. V nastavení datového streamu je zapotřebí vložit URL vašeho webu a vyplnit název streamu. Název streamu doporučujeme nazvat podle webu. Poté stačí už jen kliknout na “vytvořit stream”.


 
4. Po vytvoření datového streamu se dostanete k pokynům pro implementaci značky.

 

 
Tady už se dostáváme do náročnějšího nastavení, pokud nemáte web vytvořený na FastCentriku, budete k nastavení značky potřebovat svého webmastera.
 
Pro FastCentrik je implementace značky velmi jednoduchá. Stačí získat ID měření, které se vám zobrazí poté, co odejdete z “pokynů pro instalaci”.
 

 
Toto ID si zkopírujete a vložíte jednoduše na web sami. Stačí se přihlásit do administrace FastCentrik, přejít do nastavení a zvolit aplikace třetích stran.


 
V aplikaci třetích stran najděte nastavení Google.
 

 
Zde už stačí jen vybrat kolonku Google Analytics 4 a doplnit ID měření. Nezapomeňte vše řádně uložit!
 
 

Převod z Google Analytics Universal na Google Analytics 4 

V případě, že jste v minulosti využívali službu Google Analytics Universal, tak nemusíte vytvářet nové Google Analytics 4, ale stačí se přihlásit pod “staré” Universal Analytics a vytvořit v nich novou službu. Po přihlášení stačí jen přejít do administrátora (ozubené kolečko vlevo dole), ve kterém najdete možnost vytvořit novou službu.
 

 
Poté následují stejné kroky jako v části článku výše “Kroky nastavení služby”

Další důležitá nastavení v GA4

V detailu datového streamu naleznete další důležitá nastavení služby GA4.


 

  • V definování interní návštěvnost je důležité vyloučit interní IP adresy, aby vám nezkreslovaly data.

  • V kolonce “vytvoření seznamu nežádoucích zdrojů” je naopak možné vyloučit všechny platební brány. Což přijde vhod zejména e-shopům.

  • Další věc, kterou doporučujeme změnit, je délka uchovávání dat. Toto nastavení naleznete v administrátoru - nastavení dat - uchovávání dat. Zde překlikněte dobu nastavení ze 2 měsíců na 14.

 


A posledním bodem je propojení služeb. Pokud používáte služby jako Google Ads, Big Query atd., je potřeba je propojit s GA4. Propojení opět najdete v administrátoru v Propojení služeb.

Nevíte si rady? Svěřte měření do rukou odborníků

Věříme, že vám článek pomohl s nastavením nové služby GA4. Pokud si však i přes to nevíte rady, neváhejte se obrátit na naše oddělení online marketingu, kde vám s napojením rádi pomůžeme.

 
 
 
 
FastCENTRIK

Připravujeme Demo