Existují obory, ve kterých je mnohem snazší získávat zpětné odkazy než v jiných. Například hi-tech produkty jako je software, počítače nebo mobilní telefony, jsou výrazně více přitažlivé než například nabídka realitních kanceláří nebo finančních služeb. Tyto obory mají
mnohem více fanoušků, takže existuje obrovské množství různých stránek, kde máte příležitost získat zpětné odkazy. Pokud se snažíte získat odkazy na stránky například realitní kanceláře, najdete většinou pouze stránky, které jsou vaší přímou konkurencí a nemají tudíž o umístění odkazu na svého konkurenta příliš zájem. Pokud však budete k získávání zpětných odkazů
přistupovat dostatečně kreativně, dokážete získat zpětné odkazy i na stránky v těchto vysoce konkurenčních oborech.
Kreativní přístup k získávání zpětných odkazů
Přemýšlejte, jaký dopad má váš produkt nebo služba na jiná odvětví. Žádné odvětví není osamocené, protože každé má dopad i na ostatní průmyslová odvětví. Vytváří se tak řada
příležitostí k vytváření odkazů. Stačí zjistit, kdo vaše produkty používá, proč a jak je používá, a poté vytvořit hodnotný obsah, který odpovídá potřebám této cílové skupiny. Na výsledný obsah bude mnohem jednodušší získat dostatečné množství zpětných odkazů, které budou
relevantní k tématu vašeho webu.
Zde je několik nápadů:
Pokud například sháníte odkazy pro realitní agenturu, zamyslete se nad tím, kdo jsou její klienti, jaké jsou jejich potřeby a zájmy.
Díky povaze jejich podnikání mají realitní kanceláře často vztahy s majiteli nemovitostí dlouho předtím, než dojde k nákupu, prodeji či pronájmu. V některých případech je to proto, že majitelé nemovitostí musí
provést rekonstrukci, aby mohli dům či byt prodat či pronajmout výhodněji, v jiných případech je to proto, že chtějí provést rekonstrukci poté, co nemovitost koupili. Pokud jste již někdy rekonstrukci prováděli, jistě je vám jasné že to vede ke spoustě odpadu a stavební suti, zejména během demoliční fáze. Díky tomu si stavebníci musí zajistit místo na skládce, aby měli odpad kam vozit.
Mohli byste tedy napsat komplexní informativní článek o rekonstrukcích a správném nakládání se stavebním odpadem, včetně všech potřebných zdrojů, jako například předpisy o nakládání se stavebním odpadem, jaké povolení jsou potřeba při rekonstrukci nemovitosti, adresy a telefonní čísla místních prodejen se stavebninami a skládek (pokud cílíte na lokální uživatele), informace, které majitelům domů poskytnou lepší představu o tom, zda mají raději najmout na rekonstrukci firmu, místo toho, aby se spoléhali na kutily.
Výsledný článek s odkazem na váš web poté nabídněte autoritativním oborovým blogům.
Můžete vytvořit i hodnotný obsah, který se
zabývá ostatními problémy rekonstrukcí, které musí majitelé nemovitostí řešit.
Například:
- Jak se rozhodnout, zda váš dům prodat nebo renovovat.
- Které metody rekonstrukce a renovace nabízejí největší nárůst hodnoty nemovitosti a tudíž i potenciální prodejní ceny.
- Jak zjistit, kdy je čas na novou střechu a co proces výměny vyžaduje.
- Trendové projekty na vylepšení nemovitosti, které mohou vylepšit dlouhodobou hodnotu a potenciální prodejní cenu.
S prodejem nemovitostí souvisí také
venkovní projekty, jako je rekonstrukce trávníku, zahrady a ořezávání stromů. Jedná se o další typ projektu, ve kterém se majitelé domů mohou rychle dostat do úzkých, takže je to skvělá příležitost vytvořit komplexní článek o výběru správné firmy na terénní úpravy, včetně praktických tipů pro zahradní design a všech potřebných zdrojů.
Jak to všechno bude fungovat
Vytváření článků, které mají vysokou informační hodnotu pro uživatele, protože jim dokážou pomoci vyřešit nějaký problém, vám dává příležitost vytvořit úžasný obsah, který si zaslouží, aby na něj lidé odkazovali, protože je pro návštěvníky stránky velice přínosný.
Pokud se snažíte získat hodnotné odkazy, musíte přemýšlet o tom, jak váš produkt nebo služba - nebo konkrétněji, jak problém, který váš produkt nebo služba řeší -
ovlivňuje jiná odvětví. Klíčem k úspěchu je poskytnout návštěvníkům odkazujícího webu cenné informace takovým způsobem, díky němuž budou partneři, kteří na vás odkazují, vypadat jako hrdinové. Ať už je to obsah, který poskytujete odkazujícím partnerům zdarma, aby jej publikovali na svých webových stránkách s
odkazem zpět na vaše webové stránky, nebo je to obsah publikovaný na vašem vlastním webu, na který chcete, aby lidé odkazovali, musí splňovat tyto podmínky:
- Musí nabízet originální a hodnotné informace, které návštěvníci mohou hned teď použít, ať už se stanou zákazníky nebo ne.
- Musí být hlavně o vašem odkazujícím partnerovi a jeho publiku, ne o vás.
- Pomozte jasně a smysluplně vysvětlit hodnotu vašeho odkazového partnera pro jeho zákazníky.
Vzhledem k tomu, že cílíte na vlastníky webových stránek, kteří nejsou přímo ve vašem oboru, nebudou mít zábrany na vás odkazovat. Na druhou stranu váš obsah musí být nejen vynikající, ale musí také vašemu odkazujícímu partnerovi
přinést užitek.
Přestože to znamená více práce, vytváření takto kvalitního obsahu přináší zjevnou výhodu tím, že na něj lidé sami od sebe odkazují a tím jsou odkazy z tohoto obsahu na váš web
mnohem autoritativnější. Větší pracnost je v tomto případě pozitivum, jelikož mnoho z vašich línějších konkurentů si s tím tolik námahy nedá a tím pádem vám usnadní cestu. Vzniká tak scénář, ve kterém vyhrávají všichni - vy, váš odkazující partner i jeho publikum. Odkazy, které tímto způsobem získáte, jsou vysoce kvalitní a dokážou nejen významně posunout váš web ve výsledcích vyhledávání, ale nabízejí také hodnotu z hlediska zvyšování povědomí o vaší značce a zvýšení vaší odborné reputace.
Článek připravila digitální agentura
SEO Consult, která realizuje
SEO,
PPC reklamu,
e-mailing,
správu sociálních sítí,
správu zbožových vyhledávačů a
obsahový marketing.