V březnu přišel Google s updatem, kdy přidal reklamy v Google Nákupech také do výsledků vyhledávací sítě v Google Obrázcích. Největší dopad to určitě bude mít na kategorie Oblečení a móda, domácnost a kosmetika. Kdy se na výsledky Google Obrázků uživatelé nejčastěji obrací.
Jaký to má dopad na nastavení kampaní?
Tuto změnu udělal Google automaticky. Tedy pokud již využíváte reklamy v Google Nákupech, tak se automaticky budou zobrazovat také ve výsledku Google Obrázků. Zároveň není nutné se přihlašovat kvůli zobrazení reklam do sítě partnerů ve Vyhledávání.
Změna nastane pokud jste přihlášení do sítě partnerů. V případě, že reklamní kampaň Google Nákupů zobrazujete nejen ve vyhledávací síti, ale také i na partnerských webech, tak může dojít k určitému poklesu návštěvnosti právě z těchto partnerských stránek. Naopak se zvedne návštěvnost právě z Vyhledávací sítě Google.
Pokud nemáte aktivovanou síť partnerů zobrazují se i tak reklamy v Google Obrázcích. Výsledkem pak může být nárust návštěvnosti o 3-10% se srovnatelným konverzním poměrem a také nižší cenou za proklik(CPC).
Jak ověřit, jestli se kampaň Google Nákupů zobrazuje i v partnerské síti?
- Přihlaste se do svého účtu Google Ads
- Vyberte svou „Kampaň v Nákupech Google“ - označena ikonkou
- V levem menu přejděte do Nastavení
- V „Nastavení cílení a časového rozvrhu“ klikněte na Sítě
- Zahrnout/Nezahrnout partnerské vyhledávání stránky Google