Miluje knihy a éterické oleje. Marie Noe je nejen vyškolenou aromaterapeutkou a majitelkou e-shopu Oshadhi-shop.cz, je také autorkou, vydavatelkou a majitelkou nakladatelství One Woman Press. Pravidelně pořádá semináře a workshopy o aromaterapii, o které je velký zájem z řad odborné i laické veřejnosti. V roce 2014 vydala knihu Aromaterapie do kapsy, jejíž druhé, doplněné a rozšířené vydání bude brzy k dostání také na e-shopu oshadhi-shop.cz.
Slovo OSHADHI v sanskrtu znamená léčivá rostlina a také je to název produktové řady německé firmy Ayus, která se už přes 30 let specializuje zejména na prodej 100% čistých, přírodních éterických olejů. V nabídce jejího e-shopu tak najdete bezmála 500 éterických olejů i vzácných absolue, přičemž většina je v bio kvalitě z kontrolovaného ekologického zemědělství a z divoce rostoucích rostlin. Kromě éterických olejů a absolue najdete pod značkou Oshadhi také kvalitní bio rostlinné oleje, hydroláty, aloe vera gely (a výrobky z nich) a další přípravky přírodní péče o pleť.
Rozhovor s Marií Noe, majitelkou e-shopu Oshadhi-shop.cz
Co vás přivedlo k aromaterapii a éterickým olejům?
Abych byla upřímná, vše to začalo tak, že jsem si potřebovala trochu odpočinout od své stávající práce, která mě zaměstnávala na plný úvazek – vydávání knih. Původně jsem začala studovat Institut aromaterapie, abych si oddychla a přišla na jiné myšlenky, ale brzy se z toho stala vášeň a má druhá profese.
A tak jste se rozhodla podnikat také v oblasti aromaterapie?
Ano, přišlo to tak přirozeně. Tím, že jsem se čím dál více věnovala také aromaterapii, aromapéči a éterickým olejům, začala jsem hledat značku, se kterou budu moct pracovat. Když jsem objevila Oshadhi, přišlo mi škoda, aby ji nemohli používat také mí kolegové a kolegyně, a tak jsem ji začala dovážet. Stala jsem se výhradním dovozcem této značky nejen v České republice, ale i na Slovensku.
Začala jste rovnou s e-shopem, nebo jste si otevřela prodejnu a e-shop přišel až pak?
Vlastně to bylo úplně jinak. Na začátku jsem neměla jsem ani e-shop, ani prodejnu. Trvalo zhruba rok, než jsem si pořídila vlastní e-shop. Zpočátku jsem vůbec neuvažovala nad tím, co vše je s distribucí spojené a co mě čeká. Prostě jsem se jen nechala nést na vlně radosti a euforie, kterou mi to přinášelo. To byl rok 2011. V té době jsme bydleli mimo Prahu, a tak jsem musela často dojíždět do Prahy za svými kolegy, na různé akce apod. Rychle jsem si uvědomila, že pokud chci být dostupná pro všechny potenciální klienty, zůstat s nimi v kontaktu a ukázat jim celou šíři nabídky, je e-shop tou správnou cestou.
A kdo jsou vaši klienti? Pouze koncoví spotřebitelé nebo i velkoobchodníci?
Je to tak půl na půl. Pravidelně u mě nakupují nejen laičtí spotřebitelé, ale také salóny, výrobci parfémů a kosmetiky, různé specializované obchody, terapeuti, kosmetičky, maséři apod.
Když jste si vybírala e-shop, sáhla jste rovnou po FastCentriku? Nebo jste si vyzkoušela i jiná řešení?
Vlastně jsem si původně chtěla nechat udělat e-shop na míru. Ale zjistila jsem, že by to bylo nákladné a poměrně složité. Když mi kolegyně řekla, že existují e-shopy, které je možné pouze pronajmout, byla jsem nadšená. Udělala jsem si průzkum mezi jednotlivými poskytovateli a vybrala jsem si FastCentrik.
A vzpomenete si ještě, čím jsme vás zaujali?
Některá řešení byla sice levnější, ale nebyla tak komplexní jako FastCentrik. Vy nabízíte různé možnosti vzhledu – spoustu šablon. Kdo chce více, může si připlatit, nemusím se starat o legislativu, vždy jsem obdržela zprávu, když bylo něco nového, návod či odkaz, kde mám co změnit a upravit, to mi vyhovovalo. Zkrátka jsem hledala řešení vhodné i pro laika, a to FastCentrik je.
Takže e-shop jste si skládala celý sama? Nikdo vám nepomáhal?
E-shop mi naplnila kamarádka, udělala tu první práci, kdy mi tam veškerá data nalila a od té doby veškerou administraci spravuji sama. Naštěstí máte skvělou zákaznickou linku, kde sedí hodně trpěliví lidé a ti mi vždy pomohou.
Na závěr se zeptám, zda bychom vás mohli navštívit i osobně?
Ano, otevřela jsem v Praze prodejnu, či spíše showroom, kde se se svými klienty setkávám i osobně. Pořádám zde různá školení, zákazníci si zde mohou přijít všechno vyzkoušet a klidně i nakoupit.