Zpět na blog

Novinky v Google Ads v roce 2019

Rok 2018 byl pro PPC reklamy na Google velmi rušný. Byli jsme svědky mnoha velkých změn a vylepšení, včetně přejmenování Adwords na Google Ads a nového rozhraní, které je podle Google rychlejší a snadněji se používá než předchozí rozhraní Adwords. Navíc obsahuje více funkcí, které vám pomohou k dosažení vašich reklamních cílů.

V letošním roce mohou inzerenti využívat nejen změn z předchozích let ale i mnoho nových zajímavých funkcí, které umožňují lepší prezentaci produktů a služeb.

15 sekundové nepřeskočitelné videoreklamy

Inzerenti, kteří na Youtube provozují reklamy TrueView In-stream, mohou nyní využívat patnáctisekundové nepřeskočitelné videoreklamy. Tato možnost byla dříve dostupná pouze prostřednictvím reklam Youtube, ale nyní je k dispozici i inzerentům provozujícím aukční kampaně v Google Ads. Cílem Google je rozšířit přístup inzerentů k různým formám reklamy.
 
Google také poznamenal, že omezí počet reklam, které uživatel uvidí, aby zajistil, že uživatelé budou mít při sledování videí na Youtube co nejlepší zážitek. Jako inzerent nyní můžete přejít na Google Ads a nastavit kampaň Video 360 nebo reklamu v obsahové síti. Nové možnosti nabízejí širší škálu kreativních možností jak oslovit diváka a dosáhnout reklamních cílů.
 

Placení za konverze

Vzrušující novou možností je pro inzerenty v roce 2019 možnost u reklamních kampaní v obsahové síti platit pouze za konverze. Znamená to, že neplatíte za kliknutí, ale peníze se vám odečtou pouze v případě, že si návštěvníci na vašem webu nebo v aplikaci něco skutečně koupí.
 
Tato možnost je k dispozici pouze pokud v reklamní kampani v Obsahové síti používáte Strategii nabídek na základě cílové ceny za akvizici (CPA). Hlavní výhoda spočívá v tom, že vám Google neúčtuje poplatky za kliknutí nebo zobrazení, jako je tomu u tradičních PPC kampaní, ale pouze pokud dojde skutečně k prodeji nebo získání zákazníka.
 
Navíc nikdy nebudete platit více, než je vaše nabídka cílové CPA. Pokud je například vaše cílová CPA 100 Kč a během týdne vaše reklama vygeneruje 30 konverzí, zaplatíte pouze 3 000 Kč.
 
Jde o vítanou aktualizaci pro inzerenty v Obsahové síti, kde jsou obvykle konverzní poměry nižší než u kampaní ve Vyhledávací síti.
 

Responzivní reklamy ve vyhledávání

Responzivní vyhledávací reklamy jsou nejnovější aktualizací textových reklam v Google Ads. Tyto velké textové reklamy představují budoucnost reklam ve vyhledávání, protože zabírají více místa ve výsledcích vyhledávání a dávají tak inzerentům více prostoru.
 
Součástí responzivní reklamy může být až 15 nadpisů a 4 popisy, což je mnohem víc než u rozšířených textových reklam. Google poté střídá nadpisy a popisy ve vašich reklamách a snaží se pomocí umělé inteligence najít kombinace, které jsou nejefektivnější a co nejvíce odpovídají zadaným dotazům.
 
To vám nejen pomůže zvýšit ziskovost vaší reklamní kampaně, ale také ušetří spoustu času, protože nemusíte vytvářet mnoho variant reklamy a můžete se místo toho soustředit na další důležité oblasti vašeho podnikání.
 

Větší množství konkurence

Konkurence v PPC reklamě neustále roste. Podle společnosti Google nyní na platformě Google Ads inzeruje své produkty a služby přes 4 miliony firem. Jako inzerent tedy musíte čelit mnoha konkurentům.
 
Stoupají také průměrné ceny za proklik. V současnosti nejsou výjimkou prokliky za několik desítek korun, což je cena která se dříve objevovala většinou jen u extrémně konkurenčních odvětví, jako jsou finanční produkty, hypotéky nebo pojištění. Vzhledem k tomu, že počet inzerentů v Google Ads neustále roste, dá se další růst cen za proklik očekávat i v blízké budoucnosti.
 
Abyste dokázali udržet náklady na reklamu v přijatelných mezích, měli byste podniknout kroky, jako je aktualizace reklam, revize vyhledávacích dotazů a klíčových slov, tak aby byly vysoce cílené.
 
Snažte se také dosáhnout vyšších pozic reklam zlepšením skóre kvality, nikoli zvýšením nabídky za proklik.
 

Zvýšení objemu mobilního vyhledávání

Objem vyhledávání na mobilních telefonech překonal v roce 2018 50 % a počet lidí, kteří pro vyhledávání a přístup na internet používají některé z mobilních zařízení, se neustále zvyšuje.
 
Důsledky pro vás jako inzerenta jsou tedy jasné. Měli byste se snažit nabídnout svým návštěvníkům co nejlepší uživatelský dojem, zejména pokud vaše stránky zobrazují na mobilním telefonu. To znamená plně responzivní design a maximální zrychlení cílových stránek.
 
Přestože je míra konverze na mobilních zařízeních stále nižší než u stolních počítačů, můžeme zde také pozorovat změny. Uživatelé považují provádění transakcí na mobilních zařízeních za pohodlnější, a tento trend bude pravděpodobně nabývat na síle.
 

Hlášení atributů napříč zařízeními

Přehledy napříč zařízeními nejsou v Google Ads ničím novým a statistiky, jako je "Přehled zařízení", umožňují inzerentům přiřazovat konverze k jednotlivým zařízením, ze kterých uživatel přišel. Přehledy napříč zařízeními však nyní přicházejí i do Google Analytics.
Díky tomu můžete nyní segmentovat a vizualizovat data napříč různými zařízeními a zjistit, jak se každé zařízení podílí na dosažení konverzí ve vašich kampaních Google Ads.
 
Tyto přehledy se zobrazují v sekci Publikum v Google Analytics a pomáhají vám zjistit, jaká zařízení používají návštěvníci k přístupu na váš web. Můžete také vidět posledních 5 zařízení, která přispěla ke konverzi, stejně jako vztah mezi akvizicemi a konverzemi.
 
Změn se inzerenti dočkali také v oblasti publik. Od dubna 2019 už v Google Ads nenajdete Custom affinity a Custom intent audiences, které budou sloučeny pod novým názvem Custom audiences. Velikost publika bude navíc možné rozšířit pomocí automatického cílení, podobně jako je tomu v nastavení reklamních sestav.
 
Google Ads zkrátka pokračují i v roce 2019 v trendu, který se snaží co nejvíce usnadnit inzerentům jejich práci. Vše směřuje k tomu, přilákat do Google Ads nové inzerenty. Přestože neustále roste objem vyhledávání, zdá se proto, že konkurenční boj mezi inzerenty bude stále ostřejší.
 
 



Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítísprávu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.
 ppcprofits.jpg
 
FastCENTRIK

Připravujeme Demo