Zpět na blog

Míra zapojení v Google Analytics 4: Co to znamená pro váš web a kampaně

27.01.2025 10:36:00

Dnešní doba s novým Google Analytics 4 (GA4) přináší některé novinky, které mohou ovlivnit způsob, jakým sledujeme výkonnost našich webů. Jednou z klíčových metrik je „Míra zapojení” (Engagement rate), která se často stává jedním z hlavních ukazatelů výkonnosti pro weby a mobilní aplikace. Dle Zbyňka Hyráka (webového analytika a PPC specialisty) je důležité vědět, jak tuto metriku správně interpretovat a co představuje pro optimalizaci vašeho webu a marketingových kampaní.

Co je Míra zapojení?

Míra zapojení ukazuje, jak aktivní jsou návštěvníci na vašem webu nebo v aplikaci. Čím vyšší je míra zapojení, tím více návštěvníci interagují s obsahem a zůstávají na stránkách déle. Pokud je míra zapojení nízká, je to signál, že návštěvníci možná nenacházejí to, co hledají, nebo neprocházejí webem dostatečně hlouběji. Dle Zbyňka Hyráka (webového analytika a PPC specialisty) je tedy klíčové analyzovat míru zapojení u různých typů stránek samostatně, například mezi blogovými příspěvky a produktovými stránkami, protože každý typ stránek může mít jinou hodnotu míry zapojení a je to v pořádku. Vždy záleží na konkrétním kontextu.

Jak se započítává Míra zapojení?

Míra zapojení se počítá na základě několika kritérií, přičemž stačí splnit jen jedno z nich, aby došlo k míře zapojení:

  • Délka relace více než 10 vteřin – Pokud návštěvník zůstane na stránce déle než 10 vteřin, je tato relace považována za zapojenou (přičemž Zbyněk doporučuje prodloužit časovač relace se zapojením na 30 vteřin),
  • Zobrazení alespoň 2 stránek – Pokud návštěvník navštíví alespoň dvě stránky během jedné relace,
  • Klíčová událost (konverze) – Pokud relace obsahuje událost označenou jako „klíčová událost” (dříve se označovala konverze), například odeslání formuláře nebo kliknutí na e-mail, popřípadě zobrazení kontaktní stránky.

Zbyněk Hyrák doporučuje pro weby a e-shopy upravit časovač pro relace se zapojením z 10 na 30 vteřin. Tento krok by měl zajistit, že míra zapojení bude přesněji reflektovat realitu, protože krátký čas 10 vteřin je příliš málo na to, aby se návštěvník stihl s obsahem webu hlouběji seznámit a začíst se do obsahu.

Jak upravit časovač pro relace se zapojením na 30 vteřin?

Pokud chcete změnit nastavení časovače pro relace se zapojením ve vašich Google Analytics 4, jak doporučuje Zbyněk Hyrák, přihlaste se do Google Analytics 4 a upravte „časovač pro relace se zapojením z 10 vteřin na 30 vteřin”. Tato úprava vám umožní získat přesnější data o tom, zda jsou návštěvníci na vašem webu aktivní a z jakých zdrojů přichází nejhodnotnější návštěvnost. Dle Zbyňka Hyráka (webového analytika a PPC specialisty) je tento krok důležitý pro lepší vyhodnocení výkonnosti webu a pro přesnější sledování výkonu zdrojů návštěvnosti.

Návod, kde a jak upravit časovač pro relace se zapojením z 10 vteřin na 30 vteřin uvádí Zbyněk Hyrák na svém blogu v článku: Míra zapojení v Google Analytics 4, podle kterého můžete snadno provést nastavení (změnu) i vy sami. Určitě doporučujeme si jej podrobněji přečíst a postupovat podle jeho návodu.
Úprava časovače pro relace se zapojením na 30 vteřin v GA4
Zdroj: www.optimalizovany-web.cz

Vytvořte si vlastní e-shop

Závěrem

Míra zapojení v Google Analytics 4 je velmi užitečná metrika pro vyhodnocování výkonu webu i marketingových kanálů a může vás nasměrovat v rozhodnutích, na jakou stránku na vašem webu si zaměřit, či jaký marketingový kanál potřebuje větší optimalizaci. Jak zdůrazňuje Zbyněk Hyrák (webový analytik a PPC specialista), je důležité pravidelně analyzovat tuto metriku a zaměřit se na její vyhodnocování v kontextu, aby bylo možné maximalizovat efektivitu nejen webu, ale i marketingových kanálů. Díky tomu lépe zjistíte, zda na web chodí uživatelé, kteří s ním interagují či nikoliv.

Zbyněk Hyrák (webový analytik a PPC specialista a dokonce i lektor) je naším ověřeným partnerem, kterého rádi doporučujeme pro implementaci Google Analytics 4 či pro interpretaci nasbíraných dat. Kromě webové analytiky se zabývá i PPC kampaněmi (Google Ads a Sklik), které jednak nastavuje, ale i spravuje a optimalizuje podle velmi detailních dat. Díky pečlivé práci s daty dokáže objevit příležitosti ke zlepšení, které běžný PPC specialista snadno přehlédne.

Zároveň je známý i tím, že se snaží odhalovat nepoctivosti agentur a freelancerů při správě PPC kampaní a otevřeně upozorňuje na nejčastější levárny, kterých se nepoctiví specialisté často dopouštějí. Dokonce o tom napsal i článek na svém blogu, který se jmenuje: Nejčastější levárny PPC agentur a freelancerů při správě PPC kampaní, který též doporučujeme k přečtení.

Má dlouholeté zkušenosti (již od roku 2008) s výkonnostním marketingem, a to i do té míry, že často přednáší i na konferencích a školeních a můžete jej znát i z mnoha přednášek z největších českých marketingových konferencí, kde pravidelně vystupuje. Klienti FastCentrik ho mohou kdykoliv kontaktovat.

Jako freelancer působí pod značkou Optimalizovaný-Web.cz a jeho odborné služby hodnotí klienti dle osobitých referencí jako nesmírně pečlivé, špičkové a nadstandardní, které ve srovnání s jinými agenturami nebo odborníky daleko převyšují jejich dosavadní zkušenosti.

Zbyněk se svou pečlivostí a kvalitou významně odlišuje od běžných specialistů či agentur. Posuďte i vy sami dle jeho referencí na webu.

FastCENTRIK

Připravujeme Demo