Pokud plánujete blížící se událost, určitě chcete, aby vaše úsilí stálo za to. Je zapotřebí dát o události vědět všem potenciálním účastníkům a termín události jim poté připomenout. Ať už se jedná o nadcházející konferenci, setkání, workshop, koncert, den otevřených dveří, slavnostní zahájení, turné, show nebo webinář, můžete zvýšit účast na vaší akci pomocí reklam na Facebooku. Níže vám ukážeme, jak efektivně propagovat vaši událost pomocí Facebooku a Instagramu.
Začněte vytvořením události na Facebooku
Nejdříve je třeba z vaší firemní stránky vytvořit událost na Facebooku. Jedná se o účinný a „bezplatný“ způsob, jak zvýšit povědomí o události, a umožnit zájemcům registraci. Pokud je vaším konečným cílem přilákat více účastníků na vaši akci, je důležité tento krok provést ještě před spuštěním PPC propagace vaší události.
Chcete-li vytvořit novou událost, otevřete nástroj Business Manager a poté přejděte na vaši Firemní stránku. Na levé straně klikněte na „Události. Na této stránce vidíte seznam všech vašich nadcházejících a minulých události. Můžete zde také vytvořit událost novou.
Chcete-li vytvořit novou událost, klikněte na modré tlačítko + Vytvořit událost a postupujte podle pokynů na další stránce. Zde zadáte všechny podrobnosti o své události do příslušných políček. Údaje zahrnují název akce, datum, čas, podrobnosti a registrační odkaz, pokud chcete zájemcům poskytnout možnost se na akci zaregistrovat. Na událost můžete také pozvat své přátele z Facebooku a sdílet ji na vaší osobní stránce. Jakmile událost publikujete, automaticky se zobrazí v seznamu událostí a jako příspěvek na vaší firemní stránce.
Kromě organického dosahu můžete vaši událost propagovat také pomocí PPC reklamy. Stojí to sice peníze, ale získáte řadu výhod, včetně širšího dosahu, lepšího cílení a v konečném důsledku větší účasti na událostech.
Propagujte svou událost pomocí PPC reklam na Facebooku
K seznámení většího publika s vaší akcí se
bez PPC reklam neobejdete, protože organický dosah Facebooku není takový, jaký byl před několika lety. Abyste dokázali svou událost na Facebooku efektivně zviditelnit a seznámit s ní dostatečně velké publikum,
budete muset zaplatit.
Jakmile je vaše událost nastavena na vaší firemní stránce, přejděte do Správce reklam na Facebooku a zahajte
nastavení kampaně, která s vaší akcí seznámí správné publikum. Při vytváření nové kampaně začněte výběrem cíle kampaně jako „Reakce na událost“. To je cíl specifický pro danou událost, ale není jediný, který můžete použít. Dále vyberte kritéria cílení a zvolte rozpočet.
Jakmile jste vybrali vaše cílení, můžete přejít na kartu reklamy a
vytvořit reklamu na událost. Zde zadáte název reklamy a poté při procházení dolů uvidíte pole, do kterého můžete událost zadat. Vyhledejte událost podle názvu, který jste uvedli na své firemní stránce. Po zadání události se obsah
automaticky vyplní, a vygeneruje reklamu pomocí podrobností z vaší události. A to je prakticky vše. Jak vidíte, žádná raketová věda to není.
Inzerujte na Facebooku opakující se událost
Chcete propagovat událost, která se pravidelně opakuje, jako je pravidelné setkání nebo webinář, výroční konference, putovní akce ve více městech nebo jiný typ opakující se akce? Přilákejte minulé účastníky, aby se vrátili, tím že představíte nové aspekty události. Návštěvník, který vaši akci již navštívil, jí bude více důvěřovat, a můžete jej přesvědčit, že existuje důvod, proč ji navštívit znovu.
Vždy hledejte způsoby, jak udržet opakující se událost čerstvou a aktuální. Pokud například pořádáte pravidelné konference, můžete zájemce oslovit s tím, že jste přidali nové řečníky či aktuální témata, což pomůže zvýšit míru zájmu i u předchozích návštěvníků.
Získejte nové účastníky
Pokud cílíte na lidi, kteří se zatím žádné z vašich minulých událostí nezúčastnili, použijte k oslovení publika reklamní kreativy, které vzbudí dojem úspěchu předchozích událostí. To vám pomůže získat větší autoritu a důvěru ve vaše události, a pokud lidé předchozí události zmeškali, mohou tentokrát získat pocit, že tentokrát by si to neměli nechat ujít.
- Pokud byla vaše předchozí událost úspěšná, předveďte ji, buďte hrdí a pozvěte nové lidi, aby se příště zúčastnili také. Zúčastnit se off-line akce může být pro některé uživatele stresující, takže se snažte akcentovat pohodovou a přátelskou atmosféru.
- Pokud propagujete online vysílání, udělejte krátké video upoutávky pokrývající zajímavá témata a vyzvěte lidi, aby se zaregistrovali, pokud se chtějí dozvědět více.
- Pokud provozujete reklamy na putovní akci, která se odehrává pokaždé někde jinde, vytvořte kampaně pro každé budoucí místo, zaměřené na místní pozitiva. Předveďte v reklamní kreativě místní obyvatele, kteří sdílejí nadšení pro téma události.
Zobrazujte reklamy na vaše události i na Instagramu
Kampaně s cílem Reakce na událost na Facebooku jsou sice úspěšné, nebudou se však automaticky zobrazovat na Instagramu. Existují sice způsoby, jak inzerovat vaši událost ve Správci reklam na obou platformách a v dalších umístěních, je třeba si ale zvolit jiný cíl kampaně.
Vyberte si proto jiný cíl kampaně, jako je například Návštěvnost, aby se lidé dostali přímo na váš web, kde se dozvědí více o vaší události a zaregistrují se tam. Chcete-li dále rozšířit svůj dosah, vyberte Instagram jako umístění reklamy na úrovni sady reklam, abyste mohli oslovit uživatele na Instagramu a v Instagram Stories. Protože Instagram je platforma zaměřená spíše vizuálně, testování videoreklam na vaši akci je zde vysoce efektivní.
Propagujte vaši akci na Facebooku
Nyní, když jste obeznámeni se způsoby propagace vaší akce pomocí
reklam na Facebooku, vám již nic nebrání jít na vaši firemní stránku a vytvořit událost, přejít do Správce reklam a začít testovat různé možnosti PPC kampaní, tak abyste dosáhli co nejefektivnějších výsledků. Zjistěte, co se vašemu publiku nejvíce líbí, a upravujte podle toho vaše reklamní kreativy. Propagace událostí na Facebooku nabízí mnoho možností a příležitostí ke kreativitě - využijte jich a představte vaši akci v tom nejlepším světle.
Článek připravila digitální agentura
SEO Consult, která realizuje
SEO,
PPC reklamu,
e-mailing,
správu sociálních sítí,
správu zbožových vyhledávačů a
obsahový marketing.