Jako majitelé e-shopu byste neměli vynechat ani jednu příležitost k tomu, aby doručili svou nabídku potencionálnímu zákazníkovi. Je třeba využít veškerých možných prostředků pro to, abyste nezaspali před konkurencí, protože jak víme, ta čeká na každou chybu. Kromě PPC kampaní, sociálních sítí a SEO je vhodné využít také e-mailing. Jedná se o nástroj, který je vysoce účinný a nákladově efektivní v tom, jak dostat nabídku nebo jiné obchodní sdělení k potencionálnímu zákazníkovi.
Jak pracovat s e-mail marketingem, aby fungoval co nejlépe? S čím pracovat, aby byl co nejefektivnější? K čemu slouží? Pro koho je vhodný? Co můžeme očekávat? Na to se společně podíváme v dnešním článku.
1. Předně si položte otázku: Je e-mail marketing vhodný právě pro mě?
Na to je jednoduchá odpověď. Jediný, pro koho není vhodný je ten, který nemá loajální a věrné zákazníky.
Pokud tomu tak je, je zbytečné investovat čas i peníze do dalšího vylepšení. Pro všechny ostatní se může stát kanálem, který bude peníze přinášet.
2. Předmět musí být nepřehlédnutelný
Jedná se o nejdůležitější část e-mail marketingu. Je to první, co váš potencionální zákazník uvidí. Buďme realisté. Každé ráno při otevření e-mailu vidíme nespočet nabídek. Prolétneme je jen zběžně. Předmět je to, proč se člověk u e-mailu zastaví.
Jak tedy dosáhnout toho, aby právě ten váš byl otevřen?
✅ Stručnost je základ úspěchu. Respektujte maximálně
50 znaků, aby měl zákazník možnost přečíst předmět celý.
✅ Je třeba vzbudit zvědavost, proto
pokládejte otázky. Např.: Znáte naše novinky pro tento měsíc? Víte, že můžete využít slevu 20 % na vybrané produkty?
✅
Informujte hned ze startu, co adresát v e-mailu najde.
✅ Využívejte
osobní zájmena. Vy, váš, pro vás – adresát má pocit, že nabídka je určená přímo pro něj.
3. Co adresáta skutečně zajímá?
Vyvolat zájem u zákazníka v předmětu e-mailu je první důležitý krok, ale není to vše. Potřebujeme najít důvod, aby e-mail skutečně otevřel. Dobře může fungovat slevový kupón. Stále je potřeba mít na paměti, že se jedná o člověka, který u vás již nakoupil. Využijte tedy toho a ukažte, že si svých stávajících zákazníků vážíte a máte je na paměti.
4. Uvítací e-mail
Pokud vám zákazník svěří důvěru a registruje se, pošlete mu uvítací e-mail. Zákazník vás již zná a je zde vysoká míra otevření – využijte toho. Zároveň už tady můžeme využít potenciál a nabídnout slevu na příští nákup. Udělejte skvělý první dojem a na uvítacím mailu si dejte záležet!
5. Promeškaná příležitost?
Je možné přidat do předmětu e-mailu i časově omezenou akci. V zákazníkovi to vzbudí pocit nevyužité příležitosti. Můžete použít: Časově omezená akce, Akce pro měsíc květen apod.
6. Kvalitně zvolený nástroj pro e-mail marketing
K rozesílání e-mailů je potřeba zvolit vhodný nástroj. Nejen, že vám sbírá kontakty a rozesílá e-maily zcela automaticky, ale nabízí i další důležité věci jako jsou statistiky. Budete mít přehled o míře otevření e-mailů, míře prokliků a dalších důležitých statistických údajích. Díky tomuto budete moci sledovat úspěšnost e-mail marketingu a rozhodovat se o případných úpravách.
Tyto e-mailové nástroje nabízejí i možnost tvorby vlastních šablon, A/B testování, autoresponder, segmentaci mailů do různých publik a spoustu dalších užitečných funkcí. Český trh má k dispozici několik kvalitních e-mailingových systémů, jako je například SmartEmailing nebo Ecomail. Pří výběru softwaru byste se měli zaměřit nejen na cenu, ale také na kompatibilitu s vaším e-shopovým řešením.
Závěrem
Máte po přečtení článku pocit, že byste rádi využili e-mailing jako další kanál pro zvýšení konverzního poměru vašeho e-shopu, ale nejste si jisti, zda to zvládnete sami? Obraťte se na nás! Rádi vás provedeme světem e-mail marketingu.