Produktová stránka je jeden z nejdůležitějších aspektů vašeho e-shopu. Proč? Protože musíme pracovat s tím, že člověk „nakupuje očima“ a je tedy nezbytné, aby byla vyladěna k dokonalosti a potencionální zákazník tak neměl důvod odejít jen kvůli tomu, že nenašel všechny potřebné informace. Jak vylepšit produktové stránky, tak abychom se pokusili o navýšení konverzního poměru? Zaujmout na první pohled nemusí být až tak složité, pokud se držíme základních zákonitostí. Společně se teď podíváme jak na to.
1. Kvalitně zpracovaný vizuál produktu 🎨
Co si pod tím představit? Zkuste se vžít do role možného zákazníka a vzpomenout si, co vás na první dobrou upoutá na produktu, který si sami chcete koupit. Vzhled! Fotografie, které jsou ostré a dobře nasvětlené. Je potřeba, aby produkt byl to, co zabírá většinu plochy, takže se vyhýbejte přílišným dekoracím a také vodoznakům, které by mohly rušit celkový dojem. Co je vhodné, tak možnost použití zoom, aby měl zákazník možnost si produkt prohlédnout ze všech úhlů.
2. Popis produktu a jeho pravidla ✍️
Ihned po vizuálním zpracování je potřeba se zaměřit na
popis produktu. Proč? Každý potencionální zákazník chce zjistit co nejvíce možných informací o produktu, který ho zajímá. Vyhněte se tedy „prázdným frázím“ a zaměřte se na specifikaci. Pište jasně, stručně a úderně! Přečtěte si náš
článek s tipy jak psát originální popisky k produktům.
3. Tlačítko přidat do košíku/koupit 🛒
Toto tlačítko musí na webu přímo „zářit“. Pokuste se použít barvu, která vynikne a nemáte ji použitou nikde jinde na stránce. Tlačítko koupit/přidat do košíku musí být zkrátka zřetelné a nepřehlédnutelné!
4. Cena 💰
Je potřeba si také říct, že důvod, proč potencionální zákazník z e-shopu odešel může být cena. A to z jednoduchých důvodů, že není uvedena, nebo nemusí být konečná. Proto je nutné, aby byla vždy dobře viditelná a bez tzv. skrytých poplatků. V ideálním případě informujte i o ceně dopravy v detailu produktu, popř. nabídněte kalkulaci včetně poštovného.
5. Přidat do seznamu/hlídat cenu 🔍
Tyto možnosti na mnoha e-shopech často chybí a je veliká škoda, že je podnikatelé doposud nevyužívají ve větší míře. Jedná se o možnost přidat si produkty do oblíbených, což zákazníkovi může pomoci při příštím nákupu, nebo si je tam zkrátka uloží v případě, že nákup nechce provést okamžitě.
Další zajímavou možností je takzvaný hlídací pes. Ten slouží k označení produktů, o které máte zájem, ale momentálně nejsou skladem. Pokud si zákazník takového hlídacího psa připne na určitý produkt, ve chvíli, kdy se opět naskladní mu přijde upozornění přímo do mailu. Díky těmto vychytávkám, se vám rapidně zvyšuje možnost, že se k vám uživatel vrátí a nákup dokončí.
6. Dostupnost ☝️
Pokud není jasně zřetelné, zda je produkt skladem, či na dodání od dodavatele apod. je to jeden z faktorů, který může negativně ovlivnit to, zda k samotnému nákupu vůbec dojde. Tato informace je u produktů podobně zásadní jako cena.
7. Parametry 🔧
Pod pojmem parametry se rozumí mít uvedené veškeré technické a jiné informace o produktu, které mohou zásadně ovlivnit rozhodovací proces zákazníka. Nezapomínejte tedy i na ty nejmenší detaily.
8. Recenze/Hodnocení ⭐
Hodnocení konkrétního produktu je v dnešní době jeden z rozhodujících faktorů, zda zákazník nakoupí. Byli s ním ostatní spokojeni? Hodnotili produkt kladně? Zkuste si sami sebe představit na místě kupujícího. Koupili byste si produkt od někoho, kdo již recenze na produkt má, nebo byste zvolili cestu „překvapení“. Jednoduše řečeno, recenze produktu zvyšuje důvěryhodnost produktu.
9. Alternativy k produktu 😏
V tomto případě se může stát, že zákazník má zájem o produkt, který např. nemáte skladem nebo mu nevyhovuje délka dodání. Co s tím? Nezavírejme si vrátka k možnému nákupu, ale využijme alternativu produktu, kdy zákazníkovi bude nabídnuta plnohodnotná náhrada a nákup jako takový může uskutečnit.
10. Mohlo by se vám líbit 💛
Zkuste zákazníkovi nabídnout ještě související produkt s již kupovaným, nebo nabídnout zboží, které je v akci, popř. ve slevě. Je v nákupním procesu a je potřeba toho využít!
Závěrem
Máte po přečtení článku pocit, že by vaše produktové stránky zasloužili refresh, ale nejste si jisti, jestli to zvládnete sami? Obraťte se na nás a nechte si zpracovat návrh na vylepšení vašich stránek.