Kdo letos vyhraje v předvánočním shonu v mysli (a peněžence) zákazníka kýžené vítězství? A co o tom rozhoduje? Přece to, jak jste na nadcházející nákupní horečku připraveni. Co rozhodně pomůže, je chytlavý vánoční newsletter a s ním spojená prodejní kampaň. Že s tím nemáte žádnou zkušenost? Rádi vám dáme 7 užitečných tipů.
- Ještě než se vrhnete do tvoření té slavnostně laděné vánoční nadílky, musíme se zeptat: Je pro váš obor kampaň vhodná? Pokud ne, pak můžete newsletter, coby její nástroj, využít pro PFko a poděkování svým partnerům. Chcete předvánoční nákupní šílenství využít ve svůj prodejní prospěch? Pak tady je sedmero pohádkových rad.
- Do kampaně zahrňte to, v čem jste originální. V čem váš sortiment vyniká oproti konkurenci. Dejte ve firmě hlavy do hromady a o tvůrčí nápady nebude nouze.
- Důležitá je kvalita obsahu, ne kvantita.Tak pište čtivě, inspirujete se pěknými slovními spojeními. Nebojte se vymyslet originální předmět e-mailu. V rámci chystané zimní kampaně také můžete zkusit A/B testování několika verzí odesílaných textů / předmětů. Zjistíte, co funguje lépe a co dělat příště stejně / jinak.
- Pěkný vzhled pomáhá. Tedy prodává. A pomůže i prodat i obsah vašeho newsletteru - obraťte se proto na šikovného grafika. Vkusně zakomponuje vaše logo a styl vašeho e-shopu do zimního hávu celé kampaně. Vytvoří vám krásnou šablonu, jen pak do ní obsah nasypat.
- Pravidla hry. Abyste předešli případným zklamáním, upozorněte své zákazníky na poslední možný termín dodání. (Přes který nejede ani Santa na saních.) Ideálně i na vašich www stránkách.
- Speciální vánoční sety, balíčky pro maminku, dědu, babičku… za zvýhodněnou cenu, lákají ke koupi. Máte je také v nabídce? Prima. Šup sem s nimi.
- Odkazy. Ano, nabídka v newsletteru musí zahrnovat funkční odkazy do vašeho e-shopu, z produktu v e-mailu na konkrétní produkt u vás. Ty si vyzkoušejte. Že vše funguje, jak má, a vede tam, kam jste zamýšleli.
- Závěrem vyzvěte čtenáře e-mailu k akci (třeba “Pořiďte si dárky u nás!”) a to klikacím tlačítkem. Otestujte celý e-mail zasláním na vaši e-mailovou adresu. Ano? Máte to? Paráda! Pak už jen hromadně odeslat.
- P.S.: Vánocemi nákupy u vás nekončí. Připravte se na povánoční výprodeje. Podobně, jako na tuto kampaň.