V uplynulém roce dosáhly obraty e-shopů v ČR až 115 miliard korun. Překonaly tak hranici 10% podílu na českém maloobchodě. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se tímto Česko zařadilo mezi prvních pět zemí s nejvyšším podílem prodeje po internetu v rámci celé EU. Zajímavý trend naznačil, o co mají zákazníci zájem a co je naopak nechávalo vlažnými.
Patrný byl také přechod B2B firem do e-commerce. Čísla mluví jasně, téměř třetina z nich začala podnikat v loňském roce kroky pro to, aby svůj byznys převedla do online prostředí. A zjednodušila tak své procesy ve firmě, snížila firemní náklady na provoz a minimalizovala chybovost.
Úspěch v e-commerce? Hračka
Prodeje e-shopařů stabilně rostly, a to zejména díky tomu, že internetové obchody a jejich služby jsou u nás na špičkové úrovni. Navíc nabízejí stále širší sortiment. Největší prodeje při online nákupech v Česku měly e-shopy s
elektronikou - více než dvojnásobný oproti dalším segmentům. Druhým nejsilnějším segmentem bylo
bílé zboží, v těsném závěsu se segmentem
dům a zahrada, který je také nejvíce konkurenčním segmentem v českém e-commerce (vysoké množství e-shopů nabízí produkty z dané kategorie).
Nejmenší konkurence byla při prodeji
filmů, knih a her, který je zároveň čtvrtým nejvíce rostoucím segmentem z hlediska zájmu nakupujících online. Druhým nejméně konkurenčním segmentem představovaly
sexuální a erotické pomůcky, o které však nebyl v online takový zájem ve srovnání s dalšími kategoriemi.
Dílčí trend pak prozradil zajímavý růst zájmu u kategorie
chytré náramky, které zatím prodává relativně málo e-shopů
. Na opačném chvostu zájmu se nacházely
tablety a
satelitní přijímače. Zajímavou, i když regulovanou kategorií, jsou také
volně prodejné léky. Vzrostl také zájem o
doplňky stravy.
Ukázalo se, že nůžky mezi úspěšnými a neúspěšnými provozovateli e-shopů v roce 2017 rozevřely níže uvedené nezbytné parametry.
Kvalitní e-shop je mobilní (responzivní)
Na českém trhu je stále ještě více než 45 % e-shopů, které nemají
mobilní nebo
responzivní e-shop. Více než
polovina návštěvníků e-shopů přichází na www stránky z mobilů a je běžnou praxí, že zákazník si zboží nejen
vybírá a
prohlíží, ale i čím dál
častěji rovnou kupuje.
Nemáte svůj e-shop optimalizovaný pro mobily? Podívejte se na naše
responzivní a uživatelsky přívětivé šablony.
Platební brána otevřená, zboží u zákazníka včas
Zákazníci vítají možnost online platby. Vybírejte proto při zakládání e-shopů takové poskytovatele platforem, kteří umožňují napojení na platební brány. Pro vás, provozovatele e-shopu, je pak klíčová skutečnost, že když už zákazník platí ihned, očekává, že zboží obdrží co nejrychleji.
Rychlost dodání je ve velké konkurenci důležitým faktorem. Zajímavý benefit přináší
DPD ParcelShop,
Uloženka nebo
Zásilkovna se stovkami nových výdejních míst.
Personalizovaný nákup
Internetové obchody se dostávají stále více do role obchodníků, kteří jsou blíž a blíž ke svému zákazníkovi. Umějí mu
doporučovat a nabízet zboží, které opravdu hledá. E-shopy, které toto dělají, jsou stále více vyhledávané. Ostatně, svědčí o tom
naše reference.
Vztah se zákazníkem hraje prim
Váš zákazník, váš pán. Ovšem nikdo nemá rád spam. Ano, řeč je o stále dokola omílaných tipech na akční zboží, zasílaných každý týden celému souhrnnému kontakt listu, které nikoho neohromí a končí v nevyžádané poště. Newslettery by měly být „jiné“. Měly by nabízet relevantní nabídku zboží vzhledem k předchozímu nákupnímu chování zákazníka. Smysl mají pro běžného kupujícího i vámi zaslané rady a
návody. Nevíte, jak na to? S naším zabudovaným
e-mailingovým nástrojem to půjde snadno.
Obsah. Obsah. Obsah
Kvalitní
obsah pomáhá s viditelností ve vyhledavačích i konverzemi. Dobře popsaný produkt, který prodává
zážitek nebo
emoce při jeho používání, dokáže větší divy než pouhá tabulka s uvedenými parametry. U zákazníků pak vedou v oblibě
video-recenze a a
utentické fotografie produktů.
Vyplatí se do dobrého obsahu vložit svůj čas. Návštěvníci si váš e-shop díky aktuálním a unikátním informacím oblíbí a budou se k vám rádi vracet. Právě
FastCentrik má pohodlný CMS systém pro tvorbu obsahu. Blog a poradnu s ním vytvoříte na pár kliků.
Tah na konverze
Jak úspěšně motivovat přivedeného zákazníka?
Nákupní proces musí být pro zákazníka co nejpohodlnější. Je třeba také e-shop uživatelsky testovat. Co by vašemu jednotlivému e-shopu zabralo množství času (a peněz), to my máme odladěno při ostrém provozu. Ostatně, pojďte si nás vyzkoušet.
Na 30 dní ZDARMA.