Co jsou chytré notifikace?
Chytré notifikace jsou dynamická oznámení, která zobrazují důležité informace návštěvníkům e-shopu v reálném čase. Pomáhají budovat důvěru, zvyšovat konverze a motivovat zákazníky k nákupu pomocí prvků sociálního důkazu, jako jsou nedávné objednávky nebo recenze. Díky nim zákazníci vidí, že je váš e-shop aktivní a důvěryhodný, což zvyšuje ochotu návštěvníků nakoupit.
Jak probíhalo měření
Tentokrát jsme přínos chytrých notifikací testovali na e-shopu s ručně vyráběnými sójovými svíčkami. Klient se potýkal s problémem nízkého konverzního poměru. Na e-shop chodily stovky lidí denně, ale nedařilo se z těchto návštěvníků udělat platící zákazníky. Proto se odhodlali vyzkoušet doplněk Ověřený web.
Přínos chytrých notifikací jsme se rozhodli měřit tak, že pomocí Google Analytics meziročně porovnáme dvě stejná období. Notifikace jsme na e-shopu spustili koncem října a proto jsme jako testovací období zvolili měsíc listopad.
Listopad a prosinec jsou totiž nejdůležitější měsíce z hlediska prodeje svíček a měli jsme tak jistotu, že pro náš test získáme maximum relevantních dat.
Výsledky testování
Po skončení testovacího období jsme v Google Analytics porovnali konverzní poměr v meziročním srovnání.
A výsledek? Zvýšení všech sledovaných metrik a především zvýšení konverzního poměru o 9,32 %.
Společně se nám tak podařilo splnit hlavní cíl, kterým bylo zvýšení konverzního poměru. Ten se zvýšil o krásných 9,32 %. Díky chytrým notifikacím klient vydělal o desítky tisíc korun více. A náklady? 5 minut na integraci a 297 Kč měsíčně za platbu tarifu Start.
I kdybychom klientovi pomohli prodat měsíčně jen o jednu svíčku navíc, dokázal by tím pokrýt náklady na měsíční provoz Ověřeného webu. Klientovi se ale dařilo mnohem lépe a jen za listopad zvýšil své zisky tak, že si vydělal na Ověřený Web na roky dopředu.
Použité notifikace
Každý e-shop je unikátní a proto k němu přistupujeme individuálně. Pod rukama nám prošlo již téměř 2 000 e-shopů a díky tomu máme vyzkoušenou ideální kombinaci notifikací pro různá odvětví.
Poslední objednávky
Tato notifikace zobrazuje reálné objednávky, které na e-shopu udělali zákazníci. Data pro notifikaci získáváme přímo z e-shopu a nelze je nikterak modifikovat.

Heureka recenze
Recenze jsou nejsilnějším prodejním argumentem. Už jen samotná ukázka kladných recenzí dokáže zvýšit konverzní poměr e-shopu o několik procent. Proto jsme se sílu recenzí rozhodli využít také u tohoto e-shopu. Recenze stahujeme v pravidelných intervalech přímo z Heureky.

Návštěvnost - souhrnné statistiky
Abychom ještě více podpořili důvěryhodnost e-shopu, rozhodli jsme se využít také notifikaci zobrazující statistiky o návštěvnosti. Díky tomu návštěvníci e-shopu vidí, že to na něm žije.

Personifikace notifikací
Notifikace poslední objednávky a Návštěvnost jsme navíc sladili do designu e-shopu. Díky tomu jsou notifikace ještě lépe sladěny s e-shopem a působí přirozeným dojmem. To je jednou z velkých výhod doplňku Ověřený web, protože si můžete notifikace sladit nejen barevně, ale také fontem písma a samotným tvarem s designem svého e-shopu.
50% sleva na první 3 měsíce pro klienty FactCentrik
Nainstalujte si doplněk Ověřený web a získejte 14 dní ZDARMA + 50% slevu na první 3 měsíce testování chytrých notifikací. Při aktivaci tarifu zadejte promo kód “FASCTCENTRIK3M50”