Zpět na blog

Black Friday přinesl zvýšení návštěvnosti až o 140%

Black Friday, svátek konzumerismu, na který každoročně před Vánoci netrpělivě čekají miliony zákazníků, stejně tak i obchodníků. Tuto akci provází snad již všem známá nákupní mánie, která se projevuje nejen v kamenných prodejnách, ale samozřejmě také v internetových obchodech. Nákupy přes internet vyhledává stále více lidí, neboť se tímto vyhnou šílenství, které se odehrává v kamenných prodejnách, vyberou v pohodě a pohodlí domova bez zbytečných strkanic a tahanic.


Špetka historie

V České republice zahájila svátek slev Black Friday společnost Apple, a to v roce 2013. Od té doby, kdy Apple zaznamenal enormní tržby, rozšířil se i počet obchodů, které se do akce Black Friday zapojily. Vzhledem k tomu, že se každým rokem tento jev zaznamenávající nárost tržeb u velkého počtu firem potvrzuje, zapojuje se do akce stále více obchodů. 

Aktuálně

Nyní tak během Black Friday nakoupíte výhodně vše od elektroniky, přes kosmetiku až po oblečení.
E-shopy zažívají žně a snaží se klientům nabídnout co možná nejvíce akčního zboží, slevových kupónů, procentuálního snížení cen, zkrátka se snaží přijít s tou nejlákavější nabídkou, aby právě oni získali kýžené vítězství nad zákazníkem a jeho peněženkou.

Jak se tento svátek projevil na e-shopech našich klientů letos?

Zaznamenali jsme, že se zákazníci na akci připravovali již od úterý 20. 11. Samozřejmě je před nákupy třeba pořádná příprava, prozkoumat nabídku a vytipovat to nejlepší. Ruku na srdce, kdo z vás se v tomto manýru našel?
Na akci se dříve připravují nejen zákazníci, ale samozřejmě také samotné e-shopy. Dle dostupných informací NetDirectu se na Black Friday začali obchodníci chystat již několik týdnů předem.
Co vše je potřeba, aby byli obchodníci na marketingové kampaně spojené s Černým pátkem opravdu nachystány? Soustředit se na poptávku klientů, začít s kampaní včas a nic nezanedbat. Je třeba zvolit správnou strategii, nepodcenit mailing, vytvořit něco navíc jako například doplnit akční zboží zajímavými balíčky. Dalšími stěžejními body podpory nákupů zákazníků je cross-selling a up-selling, kvalitní remarketing a PPC kampaně, či přehled všech nabízených slev na jednom místě e-shopu.

A co říkají další čísla?

E-shopům v průběhu akce vzrostla návštěvnost o 80-140 %! To už stojí za to se akci opravdu věnovat a připravit se na ni, no ne? 
Poslední vypozorovaný fakt se týká nejprodávanějšího druhu zboží. Jaké zboží letos nejvíce frčelo? Co myslíte? Byla to elektronika!

Black Friday = hodnotná marketingová akce pro obchody, zdroj levných nákupů pro spotřebitele. Win – Win.


A jaký byl váš letošní Černý pátek?

 
FastCENTRIK

Připravujeme Demo