Zpět na blog

Amazon v roce 2018: Jaké trendy a novinky přinese největší online tržiště?

Amazon, největší online tržiště zboží na světě, přesáhl v roce 2017 svým obratem 170 miliard dolarů, čímž potvrdil vedoucí roli globálního e-commerce. Působí v USA, Kanadě, Austrálii, Japonsku, Číně, Indii, Velké Británii, Německu, Francii, Itálii, Španělsku a Mexiku a prodává do 200 zemí světa. Jaké trendy zavádí do světové e-commerce?


1. Ovládnutí dalších zemí a boj s Alibabou

Z historie víme, že kde světový lídr vidí příležitost, tam úspěšně zamíří. Letos se chystá velký boj Amazonu a konkurenčního Alibaba Group o Indii. Těsně před Vánoci, asi aby místním prodejcům přidal vrásky v nejhektičtějším období roku, vstoupil Amazon také na australský kontinent. Slibným hráčem se stane též Amazon Mexiko. Velkou novinkou z října minulého roku je otevření  Brazílie. V tomto roce se Amazon poohlíží po velkoskladu v okolí Sao Paula, čímž si chce upevnit vstup do Latinské Ameriky. 


2. Bleskové dodání a konkurence dopravcům

Budeme v blízké budoucnosti dostávat objednané zboží do pár hodin? Budou ho vozit drony? Je to možné a Amazon je jedním z těch, kdo klestí dronové dopravě cestu. Do doby, než budou drony standardem, očekávejme ze strany Amazonu velký důraz na dodání ještě tentýž den prostřednictvím vlastních logistických služeb (na úkor služeb jako FedEx a UPS nebo v Česku DHL).


3. Virtuální Alexa aneb objednávání hlasem

Alexa, virtuální asistentka Amazonu, je chytré kulaté zařízení vybavené sedmi mikrofony. Sám Jeff Bezos sází na Alexu jako na černého koně z „kuchyně” Amazonu, zavedla totiž mimo jiné objednávání hlasem. Hlasem můžete produkty vyhledávat, přidávat do košíku i objednávat. Alexa vás informuje, kde se vaše objednávka nachází a kdy ji budete mít doma. „Lidé objednávají Alexou další Alexy,” vtipkuje americké CNBC.


4. Amazon jako reklamní gigant

Prodávat na Amazonu je enormní příležitost. „Průměrně přinesou e-shopu příjmy z marketplaces o 10–20 % tržeb navíc, a to od nových zákazníků,” uvádí Jiří Černý z EXPANDO global. Společnost pomáhá českým e-shopům expandovat jejich byznys do zahraničí zejména prostřednictvím Amazonu. Aby to však desítky tisíc e-shopů neměly tak jednoduché, drží si Amazon svůj vlastní algoritmus zobrazení výsledků vyhledávání.
„Možnosti reklamy nabízí Amazon omezené a ač se budou rozšiřovat, musíte hlavně vědět, jak se na Amazonu jako prodejce chovat, aby vás favorizoval,” prozrazuje Jiří, který s e-shopy konzultuje právě možnosti navýšení prodejů přes Amazon. 
FastCENTRIK

Připravujeme Demo