Zpět na blog

Mohou se e-shopy těšit na lepší časy?

21.04.2023 11:07:05
I přes lehký pokles v prvním čtvrtletí letošního roku, lze odhadovat, že českou e-commerce čekají dobré časy. Češi si nákupy na e-shopech pochvalují a nakupují zboží všeho druhu. Vítězem posledního kvartálu se staly sedací soupravy s nárůstem 210 %.

První čtvrtletí letošního roku je 13 % pod loňskou úrovní

První čtvrtletí letošního roku skončilo pro českou e-commerce poklesem 13 % pod úrovní loňského roku. Pokles poptávky po online nákupech nezachránily ani lednové výprodeje. Lehké oživení přinesl únor, ale také březen. Z dat Heureka eCommerce Insider vyplývá, že jaro přineslo vyšší poptávku po zboží z oblasti nábytku, kosmetiky a drogerie. Odborníci tak zůstávají optimisty a věří, že výsledky v posledních měsících hovoří spíše ve prospěch budoucího růstu. Nižší objemy v posledním kvartále jsou důsledkem pokračující energetické krize a rostoucí inflace.

Do e-shopu pro nábytek? Češi se toho nebojí

Průměrná hodnota objednávky za 1. čtvrtletí se pohybovala na úrovni 1 380 Kč. Překvapivým vítězem a na samém vrcholu v tabulce rostoucích kategorií jsou sedací soupravy s nárůstem +210 %, kterým na záda dýchají pohovky s růstem 164 %. Do top 3 se dostaly také odvlhčovače vzduchu (104 %). Nábytek, který vévodí prvním dvou příčkám, potvrzuje skutečnost, že Češi už na internetu dávno nenakupují především elektroniku, ale nebojí se ani nadrozměrného zboží jako je nábytek a jiné vybavení domácnosti.

Spokojenost zákazníků s e-shopy roste

Velmi příznivě hodnotí čeští spotřebitelé také celkový dojem, který si z nakupování na internetu odnáší. Internetové obchody zapracovaly na zvyšování úrovně zákaznické spokojenosti a vylepšily své stránky o informace k nabízeným výrobkům. Aktuální úroveň spokojenosti zákazníků je s hodnotou 96,29 % nejvyšší od roku 2019.
"Míra spokojenosti e-shopů ukazuje dlouhodobou spokojenost zákazníků se službami e-shopů. Vysoká a rostoucí konkurence české e-commerce vytváří silný tlak, ze kterého těží především spotřebitel. České e-shopy poskytují skutečně špičkové služby a servis. Služby jako doručení v tentýž den nebo možnost výběru ze sítě tisíců výdejních míst nejsou ve světě standardem," komentuje Tomáš Braverman, generální ředitel Heureka Group.
 

 
FastCENTRIK

Připravujeme Demo