Zpět na blog

Vánoční nakupování v číslech: Češi útočí na slevy a výhodné nabídky

09.11.2023 12:24:15
Pro majitele e-shopů nastává nejdůležitější období v roce - Vánoce. Heureka, cenový srovnávač a nákupní rádce, přichází s cennými daty, která mohou majitelé e-shopů využít ke zvýšení svých prodejů během vánoční sezony. V roce 2023 lze očekávat, že čeští spotřebitelé se ponoří do nákupního šílenství, které bude hlavně o slevách. Očekáváme, že vánoční horečka bude poháněna touhou po výhodných nabídkách. V tomto článku se podíváme na to, na co se můžete připravit, jaká očekávání mít od zákazníků, a jak efektivně pracovat se slevami ve vašem e-shopu.

Nejdůležitější fakta pro e-shopaře

Shrnuli jsme pro vás přehledně ta nejdůležitější fakta, která si můžete z prováděného průzkumu odnést.

Rozpočet na vánoční dárky v číslech

Podívejme se na konkrétní čísla:

  • Téměř 30 % lidí plánuje utratit za vánoční dárky částku v rozmezí 5 až 10 tisíc korun, což zůstává podobné jako v minulém roce.

  • Počet lidí, kteří počítají s výdaji až 20 tisíc korun, mírně vzrostl.

  • Zvýšil se lehce počet těch, kteří jsou připraveni rozšoupnout se a utratit přes 20 tisíc korun.

Plánované výdaje na vánoční dárky

Z dat Heureky vyplývá, že téměř 30 % respondentů má v úmyslu utratit za vánoční dárky méně než v minulém roce. Preferují nakupování v rámci slevových akcí nebo volbu cenově dostupnějších variant dárků.

Omezení vs. stávající rozpočet

Zajímavým zjištěním je, že dva ze tří respondentů přesto nemají v plánu příliš omezovat vánoční výdaje a plánují utratit podobnou částku jako loni. Potvrzuje se skutečnost, že vyšší ceny dárků lidi obecně od nakupování příliš neodrazují, respektive nejsou důvodem k omezení počtu lidí, které mají Češi v plánu obdarovat.

Trendy z celého roku a Black Friday

Průzkum naznačuje, že trendy z celého roku, kdy lidé očekávají výhodné nabídky a slevové akce, se projeví i při vánočních nákupech. Mnoho dárků pod stromečky bude zakoupeno se slevovým kupónem, přičemž Black Friday zůstává stejně jako loni nejočekávanějším dnem pro tyto nákupy.

Zdražování a vliv na rozpočet

Data z průzkumu naznačují, že část lidí zvažuje navýšení vánočního rozpočtu v důsledku zdražování, které ovlivnilo také ceny dárků.

Jak pracovat se slevami a dárky na e-shopu?

Teď, když jsme prozkoumali klíčové trendy a očekávání ohledně vánočního nakupování, přichází čas zaměřit se na praktickou stránku věci. Pojďme se podívat, jak můžete využít Fastcentrik k efektivní práci se slevami a dárky:

Dárek k objednávce

Darujte k objednávce maličkost. Přidání dárku k objednávce je skvělým způsobem, jak udělat vaše zákazníky šťastnými a motivovat je k opakovaným nákupům. Experimentujte s různými druhy dárků a sledujte, jak tato jednoduchá gesta mohou mít velký dopad na spokojenost vašich zákazníků.

Zvolte si podmínky, jaký dárek má zákazník na vašem e-shopu dostat. V administraci vašeho e-shopu v sekci Marketing/Dárky zdarma si přes tlačítko ,,Nový dárek zdarma” vytvořte podmínky pro splnění dárku zdarma. Více informací naleznete v manuálu zde, nebo se obraťte na naši podporu formou ticketu.

Slevy a kupóny

Slevy a kupóny jsou klíčovým prvkem pro podporu prodeje ve vašem e-shopu, ale také strategií pro budování loajality zákazníků. Nastavte si slevy podle svých představ a přitáhněte tak zákazníky k nákupu vašich produktů. Práce se slevami je nejen jednoduchá, ale i rychlá. Pravidelně také aktualizujte nabídky, sledujte výsledky a neváhejte experimentovat s různými druhy slev a kupónů.

Rady pro efektivní práci se slevami a kupóny
  • Cílené nastavení slev na e-shopu: Nastavte slevy nejen obecně, ale i cíleně na kategorie nebo výrobce. Oslovíte tak specifickou skupinu zákazníků a podpoříte prodeje konkrétních produktů.

  • Objemové slevy: Využijte možnost nastavit objemové slevy. Tím motivujete zákazníky k vyšším objednávkám a zároveň zvyšujete celkový objem prodeje.

  • Kupóny jako odměna za věrnost: Vystavte kupóny, které zákazníky motivují k opakovanému nákupu. Můžete například nabídnout slevu na další nákup.

  • Manuál a zákaznická podpora: Pro lepší porozumění a využití těchto funkcí se podívejte do našeho manuálu, kde jsou jednotlivá nastavení podrobně popsána. Pokud budete mít otázky nebo potřebujete pomoc, můžete se na nás obrátit prostřednictvím ticketu.

Pomůžeme vám nejen o Vánocích

Vánoční období přináší nejen radost a pohodu, ale pro vás majitelé internetových obchodů také spoustu práce, povinností a starostí. S výzvami, které nákupní horečka přináší, přichází i šance vytvořit nezapomenutelný zážitek pro vaše zákazníky.

Využijte klíčové informace a nástroje, které vám Fastcentrik nabízí, a udělejte váš e-shop připravený na vánoční nákupy. Díky slevám, dárkům a kupónům můžete nejen oslovit nové zákazníky, ale i posílit věrnost těch stávajících.
Pokud budete mít otázky, připomínky nebo potřebujete pomoc, neváhejte nás kontaktovat.

FastCENTRIK

Připravujeme Demo