Zpět na blog

„Přechodem na FastCentrik jsem se ve svém podnikání posunula kupředu,“ říká Eliška Matěchová, majitelka e-shopu cokoladovepokuseni.cz

30.11.2022 8:44:03
Zeptali jsem se majitelky e-shopu cokoladovepokuseni.cz Elišky Matěchové, jak je spokojená s našimi službami. A vznikl z toho rozhovor, který si nemůžeme nechat pro sebe. Založení e-shopu bylo podle paní Matěchové skvělou volbou, které nikdy nelitovala. Pomohlo ji to v růstu a nabídlo nové možnosti. A my jsme rádi, že si pro své podnikání vybrala právě e-shopové řešení FastCentrik.

E-shop cokoladovepokuseni.cz

Majitelka e-shopu cokoladovepokuseni.cz Eliška Matěchová je na trhu se svou firmou už od roku 2002. E-shop je zaměřen na dovoz a prodej kvalitních čokoládových bonbónů, bonboniér, čokolád, čajů, anglické kávy a dalších lahůdek. Kvalitu poskytovaných služeb oceňují nejen velkoobchodní klienti, ale i řady koncových zákazníků. Majitelka preferuje komunikativnost a vřelost při jednání se zákazníky a snaží se jim v maximální míře vyjít vstříc jak v rozsahu poskytovaných služeb, tak při provozním jednání.

Rozhovor s Eliškou Matěchovou, majitelkou e-shopu cokoladovepokuseni.cz

Jak vznikl nápad založit e-shop cokoladovepokuseni.cz?
S podnikáním jsem začala už před 20 lety, kdy jsme s tehdejším přítelem jezdili a prodávali cukrovinky z vozu. Časem jsem se rozhodla založit také e-shop. Osobnímu prodeji jsem se věnovala necelých 20 let, nyní už ale prodávám pouze na internetu.

Takže to byla vaše první zkušenost s e-shopem? Vzpomenete ještě, jak vypadaly začátky vašeho internetového podnikání?
V té době, kdy jsem se rozhodla, že půjdeme na internet, to byl vlastně takový boom. Všichni kolem mě si zakládali e-shopy, což mě dost ovlivnilo. A tak jsem si založila e-shop, který měl v té úplně první podobě jen formu katalogu zboží, kde jsem měla v plánu zákazníky odkazovat, a pak jsem přes to začala prodávat.

Nyní provozujete e-shop u nás, byl FastCentrik vaše první volba?
Vlastně ne, FastCentrik byl moje třetí volba. Před vámi jsem byla u konkurence a k FastCentriku jsem se dostala přes kamaráda, který měl svůj e-shop právě u FastCentriku. Pořád mi říkal, že mám svůj e-shop strašně obyčejný, že se to musí předělat. A tak jsem to do toho šla. Měl pravdu. Přechodem na FastCentrik jsem se v podnikání posunula dopředu, za to jsem mu dodnes velmi vděčná. Takže takhle jsem se dostala k FastCentriku a jsem zde dodnes. To byl rok 2011.

Jaké byly začátky u FastCentriku? E-shop jste si zakládala úplně sama, nebo jste se obrátila na zákaznickou podporu?
Zakládání e-shopu bylo víceméně snadné. Se šablonami si člověk poradí vlastně sám a nastaví si ty základní věci. Pak už mi ale pomáhal váš grafik, který pro můj e-shop vytvářel první grafiku. Ten mi také pomohl se složitějším nastavením, kde už jsem si sama nevěděla rady. Musím říct, že jeho přístup byl opravdu perfektní.

U FastCentriku jste nyní už 11 let, objevily se za tu dobu nějaké komplikace, které jste musela řešit?
Celkově jsem s FastCentrikem velmi spokojená, i když musím říct, že jsem chvíli uvažovala i nad jiným řešením.

A vzpomenete si ještě, co to zapříčinilo?
Ano. Používám účetní program Cézar. V době, kdy jsem se ho snažila napojit na FastCentrik, mě oslovil někdo od konkurence a nabídl mi snadnější řešení.

Nicméně dnes spolu vedeme tento rozhovor, takže jste se rozhodla zůstat.
Ano, výrazně tomu dopomohla nová vylepšená šablona Arcade. Nyní jsem spokojená a nepotřebuji nic měnit.

Vím, že spolupracujete také s kolegyněmi z Online Marketingu, v čem konkrétně vám pomáhají?
S Facebookem, reklamou a kampaněmi na Facebooku. Vím, že se tomu někdo věnuje a výsledky jsou znát. Což je dobře.

Máte také kamennou prodejnu?
Nyní ne, ale v minulosti jsem měla kamennou prodejnu, vlastně jich bylo více. Nakonec jsem ale zůstala čistě u internetového podnikání, protože prodejna pro mě představovala další práci navíc. Potřebuji se na plno věnovat e-shopu, do prodejny musíte jezdit a starat se o ni, potřebujete další zaměstnance. Tyhle starosti s e-shopem odpadají a myslím si, že i do budoucna už zůstanu pouze u e-shopu.

Nebála jste se toho, že o část zákazníků kvůli ukončení ambulantního prodeje přijdete?
Ze začátku mi dost pomohlo, že jsem své zákazníky odkazovala hodně na internet a na můj e-shop. Lidi chtějí jít s dobou, takže si velká část brzy navykla a už se vraceli pouze na e-shop. Ne všem to ale vyhovuje a jsou tací, kteří chtějí zboží vidět fyzicky. Takže někdy přijedou k nám do skladu nebo jsem o některé prostě přišla. Ale internet vládne světem, takže jsem jich zase velkou část získala.

Máte hodně stálých zákazníků?
Ano, naši zákazníci se k nám moc rádi vracejí. Téměř 80 % našich zákazníků je velkoobchodních, jedná se o prodejny jako květinářství, cukrárny, dárkové obchody, potraviny apod. To jsou naši hlavní zákazníci, a těch zbývajících 20 % jsou zákazníci, kteří si nás najdou na internetu, protože hledají konkrétní produkt nebo přes Facebook, o který se mi stará oddělení Online Marketingu. Moje priorita je, aby byli zákazníci spojení a aby zboží odcházelo rychle. A to je myslím si, ten zásadní důvod, proč se k nám naši zákazníci rádi vracejí. Sice vědí, že jsme v něčem dražší, ale to zase vyváží ochota vyjít vstříc a rychlost dodání. Pokud zákazník potřebuje zboží už druhý den, tak se na nás obrátí a my zboží odesíláme ještě ten den.

Jaké máte plány do budoucna?
Spíše než expandovat a rozšiřovat své kapacity, bych chtěla e-shop udržet tak, jak běží nyní, a zaměřit se na zkvalitňování svých služeb.

V čem je podle vás ukryto tajemství úspěchu podnikání na internetu?
Já si své podnikání zakládám na dobrých službách, rychlosti dodání zboží a jeho kvalitě. To jsou ty zásadní hodnoty. A pak hlavně vydržet, protože hodně lidí si myslí, že přijde, založí si e-shop a ono to nějak poběží samo. Tak to ve skutečnosti nefunguje. Je za tím hodně práce, a chvíli trvá, než váš e-shop Google zaindexuje, než se dostanete na nějaké pozice ve vyhledávačích, konkurence je velká. Je to hodně práce. Taky je dobré, když máte k ruce nějakého zkušeného parťáka, který vám pomůže právě s marketingem a posune vás někam, tak jako mám já vaši kolegyni Lenku z Online Marketingu.

Závěrem se už jen zeptám na zpětnou vazbu na FastCentrik a naši zákaznickou péči. Jak byste nás zhodnotila?
Určitě kladně, hlavně tedy zákaznickou péči. Když vzpomenu na své začátky, to člověk nemá příliš moc peněz na rozjezd podnikání, tak to, jak se mi pán ze zákaznické podpory věnoval a pomohl mi zdarma nastavit vše, co jsem potřebovala, byla obrovská pomoc. Pozitivně hodnotím také novou šablonu, jsem ráda, že mi ji ze zákaznické podpory doporučili, protože jsem už chvíli o změně uvažovala, takže tohle mi přišlo vyloženě vhod. Preferuji, aby byl e-shop přehledný, pro zákazníky jednoduchý, aby je při objednávce nic nezdržovalo a aby ty kroky na sebe navazovaly, což tato šablona do puntíku splňuje.  
 

FastCENTRIK

Připravujeme Demo